رشد 74 درصدی تولید کاغذهای چاپ ،تحریر و روزنامه

15:33 - 18 تير 1393
کد خبر: ۶۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از رشد 74 درصدی مجموع تولید کاغذهای چاپ،تحریر و روزنامه کشور در3ماهه اول سالجاری خبر داد.

: مدیر کل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از رشد 74 درصدی مجموع تولید کاغذهای چاپ،تحریر و روزنامه کشور در3ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش میزان مهدی صادقی نیارکی با اشاره به مصرف سرانه کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ وتحریر در جهان در سال 2012 افزود: این میزان به ترتیب بالغ بر 3/4 و 3/15 کیلو گرم بوده این درحالیست که این رقم در همین مدت در ایران به ترتیب 4/1 و6/4کیلو گرم بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه در کشور فعالیت می کنند افزود: یکی از این شرکتها، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است که با داشتن 2 خط تولید مشغول به کار است .

به گفته صادقی نیارکی، یک خط تولید این شرکت PM1 مربوط به تولید کاغذ چاپ ، تحریر و روزنامه اختصاص دارد و دارای ظرفیت اسمی 94 هزار تن در سال است همچنین این خط تولید قادر به تولید 75هزار تن کاغذ روزنامه درسال است.

وی ادامه داد: واحد تولیدی دیگر، گروه صنایع کاغذپارس است که دارای ظرفیت اسمی 85 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر است. کیفیت تولید کاغذهای چاپ و تحریر و روزنامه مشمول رعایت استانداردهای اجباری است و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گواهی های مربوطه را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کرده اند.

صادقی نیارکی همچنین به موضوع وضعیت واردات کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه به کشور پرداخت و گفت: مجموع واردات کاغذ های چاپ ، تحریر و روزنامه در سال 1392 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش و در 2 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد کاهش پیدا کرده است .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *