رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نوسان قیمت مسکن و ترغیب افراد به خرید، دلیل افزایش قیمت اوراق

12:08 - 01 مرداد 1393
کد خبر: ۱۴۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل کارگزاری بانک پارسیان در خصوص افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: نوسان قیمت مسکن پس از تعطیلات نوروز بسیاری از قشر متوسط جامعه را برای خرید مسکن به عنوان پس انداز ترغیب کرده است، حال آنکه این قشر برای افزایش توانایی خود برای خرید روی به وام های مسکن آورده اند.

: مدیر عامل کارگزاری بانک پارسیان در خصوص افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: نوسان قیمت مسکن پس از تعطیلات نوروز بسیاری از قشر متوسط جامعه را برای خرید مسکن به عنوان پس انداز ترغیب کرده است، حال آنکه این قشر برای افزایش توانایی خود برای خرید روی به وام های مسکن آورده اند.

به گزارش ، ابراهیم عنایت افزود: با وجود نوسان قیمت املاک و مستغلات پس از عید، می توان گفت بزرگترین موارد مصرف اوراق تسهیلات مسکن، دریافت وام مسکن است.

عنایت در خصوص افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن بیان کرد: نوسان قیمت مسکن پس از تعطیلات نوروز بسیاری از قشر متوسط جامعه را برای خرید مسکن به عنوان پس انداز ترغیب کرده است، حال آنکه این قشر برای افزایش توانایی خود برای خرید روی به وام های مسکن آورده اند.

وی در ادامه در خصوص تمهیدات فرابورس در این زمینه افزود: فرابورس تمام تمهیداتی که باید برای این بازار به خرج می داد را انجام داده است در حالی که فرابورس نه ناشر این اوراق است نه دارنده این اوراق.

عنایت این طور ادامه داد: باتوجه به تمام تلاش های فرابورس، مکانیزم خاصی که این اوراق دارد و توسط بانک مسکن طراحی و توسط بانک مرکزی تأیید شده است نشان دهنده این است که درخواست برای معاملات مسکن افزایش یافته است.

مدیر عامل کارگزاری بانک پارسیان ادامه داد: البته سابق بر این دلالی هایی در این اوراق دیده می شد اما با قوانین سازمان بورس و تمهیدات فرابورس به مراتب جلوی این دلالی ها گرفته شده است.

وی در خصوص نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در این اوراق اشاره داشت: وجود تقاضا بیش از عرضه، بازار را مجاب به افزایش قیمت این اوراق کرده است در حالی که فرابورس در جلسه خود با حقوقی ها از آنها درخواست کرد که تمامی اوراق تسهیلات مسکن خود را عرضه کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *