تخصیص 10 میلیارد دلار به بخش کشاورزی

13:44 - 01 مرداد 1393
کد خبر: ۱۵۱۵
خبرگزاری میزان: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مواففت مقام معظم رهبری 10 میلیارد دلار از منابع مالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مواففت مقام معظم رهبری 10 میلیارد دلار از منابع مالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

به گزارش میزان، عبدالمهدی بخشنده افزود: وزیر جهاد کشاورزی با موافقت و همکاری رئیس جمهوری دولت یازدهم طی 4 تا 5 ماه گذشته توانست جدا از بودجه جاری که سالانه 30 تا 40 درصد آن بیشتر محقق نمی شد، مبلغ دیگری را برای رفع مشکلات بخش کشاورزی به این بخش اختصاص دهد.

به گفته وی، بخش کشاورزی به دلیل ماهیتش بیشتر به منابع ریالی صندوق توسعه ملی نیاز دارد و نمی تواند از منابع ارزی آن بهره‌مند شود.

وی افزود: بخش عمده منابع صندوق توسعه ملی یعنی حدود 90 درصد آن به بخش های صنعت، کارخانجات صنعتی، صنایع تولیدی و مواد اولیه وارداتی اختصاص می‌یابد که تخصیص بخشی از آن به بخش کشاورزی می‌تواند موجب تحول، رونق و پویایی این بخش شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: طی 3 تا 4 ماه گذشته تلاش کردیم از مقام معظم رهبری اجازه تخصیص مبلغی بیش از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی را برای این بخش بگیریم که با تایید ایشان این امر تحقق یافت اما 90 درصد این منابع ارزی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *