فاز دوم هدفمندی یارانه به ضرر تولید است

10:45 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۵۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون صنایع مجلس و نایب رئیس فراکسیون کارگری گفت: هدفمندی یارانه سبب می شود که 70 میلیون نفر حقوق بگیر باشند و از سوی دیگر فاز دوم هدفمندی یارانه به ضرر تولید است.

: عضو کمیسیون صنایع مجلس و نائب رئیس فراکسیون کارگری گفت: هدفمندی یارانه سبب می شود که 70 میلیون نفر حقوق بگیر باشند و از سوی دیگر فاز دوم هدفمندی یارانه به ضرر تولید است.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه در مجلس پیشنهاد حذف هدفمندی یارانه را به دولت داده ایم، اضافه کرد: مردم به دریافت یارانه عادت کرده اند و دولت نمی خواهد با حذف یارانه، مردم ناراضی شوند.

وی با اشاره به اختصاص 30 درصد درآمد هدفمندی یارانه در فاز نخست به بخش صنعت، افزود: به دلیل درآمد نداشتن هدفمندی یارانه چنین برنامه ای به طور کلی محقق نشد و یارانه ای برای حمایت از صنعت و صنعتگران تعلق نگرفت.

قاضی پور ادامه داد: اکنون نیز دولت 20 درصد از درآمد هدفمندی یارانه را به صنعت اختصاص داده است که نسبت به گذشته 10 درصد کاهش داشته است، انتظار ما از دولت این است در جهت تامین و توزیع این مبلغ در نظر گرفته شده تلاش کند تا دوباره صنعت کشور متضرر نشود.

هدفمندی یارانه؛ 70 میلیون حقوق بگیر
نائب رئیس فراکسیون کارگری اضافه کرد: در فاز نخست هدفمندی یارانه 70 میلیون ایرانی کارمند و حقوق بگیر دولت شده بودند و در فاز دوم نیز چنین امری دوباره رخ خواهد داد، اعتقاد ما بر این است که دولت باید ابتدا بدهی قبلی خود را پرداخت کند و سپس یارانه را بر اساس درآمدی که دارد بین مردم تقسیم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اینکه در فاز نخست 43 درصد واحدهای تولیدی در کل کشور تعطیل شده است، اضافه کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه را هر گونه که اجرا شود به ضرر تولید است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *