بیش از 4 هزار معلم فنی و حرفه‌‎ای همچنان حق التدریسی هستند

12:38 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۶۰۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس گفت: بیش از 4 هزار نفر معلم فنی و حرفه ای همچنان حق التدریسی هستند، این در حالی است که این افراد بیش از 10 سال سابقه کار دارند.
: عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس گفت: بیش از 4 هزار نفر معلم فنی و حرفه ای همچنان حق التدریسی هستند، این در حالی است که این افراد بیش از 10 سال سابقه کار دارند.
موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به تجمع مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای در مقابل مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در این تجمع مربیانی حضور داشتند که بیش از 10 سال سابقه کار دارند، اما همچنان حق التدریسی بوده و تغییر وضعیت پیدا نکردند.

مصوبه ای که بعد از 2سال اجرایی نشد
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4 هزار و 100 مربی فنی و حرفه ای در سراسر کشور وجود دارد، افزود: در سال 91 مصوبه در مجلس به منظور تغییر وضعیت مربیان حق التدریسی و استخدام شدن آنها به تصویب رسید، اما تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.
عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس بیان کرد: متاسفانه وضعیت این مربیان با وجود سابقه بسیار زیاد خوب نیست و از حقوق مناسبی برخوردار نیستند و از سوی دیگر این مربیان بیمه نیستند.

دولت باید اجرا کننده قانون باشد
ثروتی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس باید اجرایی شود، گفت: تمام مراحل قانونی این موضوع در مجلس طی و تصویب شده است بنابراین دولت باید اجرا کننده قانون باشد.
وی انتقاد کرد: اگر این قانون اجرایی نشود، وزیر مربوطه را به مجلس فرا می خوانیم و بحث استیضاح آن را مطرح خواهیم کرد.
عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس افزود: برای اجرایی شدن این قانون جداگانه به وزیر مربوطه، همچنین سخنگوی دولت و دفتر ریاست جمهوری نامه نوشتیم و خواهان اجرایی شدن این مصوبه هستیم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *