بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست برای افشای چهره جاسوس مآب آمریکا صورت گرفت

14:05 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۶۳۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا از پوشش های مختلف برای جاسوسی و دخالت در امور داخلی دولت ها استفاده می‌کند، بنابراین بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست برای افشای چهره جاسوس مآب آمریکا صورت گرفت.

: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا از پوشش های مختلف برای جاسوسی و دخالت در امور داخلی دولت ها استفاده می‌کند، بنابراین بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست برای افشای چهره جاسوس مآب آمریکا صورت گرفت.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در خصوص بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران، اظهار کرد: آمریکایی ها تحت پوشش های مختلف سعی دارند که علیه کشورها بویژه کشورهای اسلامی جاسوسی کنند و در نهایت با اطلاعات به دست آمده در امور داخلی کشورها دخالت کنند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در مورد نارضایتی جوامع غربی نسبت به اقدام به جاسوسی از سوی نیروهای آمریکایی در این کشورها، افزود: کشورهای غربی نیز از این موضع بارها به شدت خسارت دیده اند و به آن‌ها اثبات شده است که آمریکا با این قبیل اقدامات سعی در دخالت در امور شهروندی آن ها دارد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه چهره جاسوس مآب آمریکا در سطح بین المللی به خوبی افشاء شده است، خاطر نشان کرد: ایران نیز در پی این اقدام که برای امنیت ملی کشور صورت گرفته است، سعی در افشای بهتر این چهره آمریکا در سطح بین المللی دارد.

 جمعه 3 مردادماه مدیرکل دادگستری استان تهران از بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران خبر داد. ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه امریکا از دستگیری این جیسون رضائیان ابراز نگرانی کرده اما گفته با توجه به محرمانه بودن موضوع قصد نداریم که اظهار نظر بیشتری درباره این موضوع کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *