حقوق زنان را در سریال‌هایم به تصویر کشیده‌ام

14:11 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۶۳۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سیروس مقدم کارگردان سریال «مدینه» گفت: حقوق زنان را در سریال‌هایم به تصویر کشید‌ه‌ام.

: سیروس مقدم کارگردان سریال «مدینه» گفت: حقوق زنان را در سریال‌هایم به تصویر کشید‌ه‌ام.

سیروس مقدم درباره ساخت سریال مدینه که شب‌های ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به خبرنگار تلویزیون گفت: بعد از اتمام ساخت سریال «تا ثریا» که پاییز 90 از شبکه یک سیما پخش شد، دوست داشتم تا حرف‌های ناگفته‌ای که (به دلیل جرح و تعدیل سازمان روی سریال) در این سریال نتوانسته بودم بزنم را بیان کنم و دنبال فرصت مناسبی بودم، زمانیکه سریال مدینه به من پیشنهاد شد، این موقعیت را با کمال میل پذیرفتم تا با قلم سعید نعمت‌الله که در این سال‌ها آثار خوبی را با او به تصویر کشیدم و همیشه یکی از بهترین کارهای من و ایشان همکاری با یکدیگر بوده است، مدینه را جلوی دوربین ببرم.

کارگردان سریال «پایتخت» ادامه داد: برای ادای دین به مادران سرزمینم این دست آثار زنانه را تا به حال به تصویر کشیدم که فکر می کنم مدینه بعد از نرگس، روزهای زندگی، ریحانه، رستگاران و تاثریا ششمین اثر زنانه‌ام است. درکل دوست دارم تا به نوعی با احترام ازعزیزترین فرد زندگی‌ام یاد کنم. بخش دیگری از این موضوع برمی گردد به اینکه زنان ما در جامعه ای مردسالار زندگی می‌کنند و همین خود به خود محدودیت‌هایی را برای آنان به‌وجود می‌آورد. من در سریال‌هایم همه مسائلی که به یک زن در جامعه مربوط می‌شود و از همه مهمتر یکسان نبودن شرایط برای زن و مرد و نشان دادن زن‌هایی که مستقل و مدیر هستند و می توانند یک کارخانه را بچرخانند و اینکه محجبه هم هستند، اشاره کرده‌ام.
این کارگردان بیان داشت: آنقدر در این چند ساله کارگردان‌های ما فضاهای داخلی و آپارتمانی را به تصویر کشیده‌اند که شاید مردم کمتر با فضاهای خیابانی ارتباط برقرار کنند. ما در سریال مدینه بیشتر سعی داشتیم که فضاهای خیابانی را نشان دهیم و به طور قطع این جنس کار، سختی‌های خاص خود را دارد، ممکن است راندمان پایین بیاید و از لحاظ تولیدی مشکل باشد اما نتیجه اثر مهم است.
مقدم درباره سریال بعدی‌اش نیز افزود: فیلمنامه سریال «میکائیل» را که اتفاقا توسط سعید نعمت‌الله به نگارش در آمده را در نوبت ساخت داریم.
همچنین او درباره ساخت پایتخت 4 گفت: حرف و حدیث‌ها زیاد است، اندکی از دوستان مصر هستند که نباید ساخته شود، اما اکثریت اعتقاد دارند که باید ساخته شود و تا این مسائل حل نشود، ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و مدیریت سازمان باید تصمیم نهایی را بگیرد و تا الان هم صحبت جدی در این‌باره با ما نشده است.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *