رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه در پی درگذشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار

15:12 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۶۴۷
خبرگزاری میزان: آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس، احمد فرّخ فال مدیر حوزه علیمه استان قم، حجت الاسلام صالحی‌منش استاندار قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی را تسلیت گفتند.

: آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس، احمد فرّخ فال مدیر حوزه علیمه استان قم، حجت الاسلام صالحی‌منش استاندار قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی را تسلیت گفتند.

به گزارش ، در پیام تسلیت آیت‌الله صافی گلپایگانی آمده است:
رحلت عالم ربانی اسوه اخلاق و فضیلت حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین شب‌نده‌دار جهرمی رضوان‌الل‌ علیه موجب تاسف و تاثر این جانب شد.

آن عالم فرزانه عمر پر برکت خود را در خدمت به اعتلای کلمه‌الله، تدریس، ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌بیت علیهم السلام و تربیت طلاب و تهذیب نفوس و خدمت خالصانه به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له‌الفدا سپری کرد.

فقدان این عالم وارسته و فقیه پارسا ثلمه‌ای جبران ناپذیر است. حوزه علمیه امروز یکی از اساتید بزرگ اخلاق خود را از دست داد و در سوگ او نشست. انالله و انا‌الیه راجعون.

حقیر رحلت این عالم پرهیزکار را به حضرات علمای اعلام، طلاب محترم حوزه علمیه، بیت مکرم آن فقید سعید، آقازادگان گرامی، دامادهای فاضل و محترم بویژه جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ مهدی شب زنده‌دار و همچنین مردم مومن و شریف شهرستان جهرم و روحانیون عزیز آن دیار تسلیت گفته در جوار مضجع شریف حضرت ثامن الحجج علیه الاف التحیه و السلام برای آن مرحوم ترفیع درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت دارم.


تلاش ایشان نشر و گسترش معارف دینی بود

متن پیام تسلیت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار نیز به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی جلیل القدر آیت الله حسین شب زنده دار جهرمی موجب تاسف و تاثر گردید.

آیت الله حسین شب زنده‌دار در خدمت به نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی تلاش‌های بی‌شماری داشتند که سابقه 40 ساله در تدریس علوم حوزوی گواه بر این امر است.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فقدان این عالم ربانی را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، حوزه علمیه قم و بیت مکرم ایشان به ویژه آقازاده محترم جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای مهدی شب‌زنده‌دار تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان تسلای خاطر از درگاه خداوند متعال می کنم.

آیت الله شب‌زنده‌دار عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد

احمد فرخ فال مدیر حوزه علیمه استان قم، ارتحال استاد اخلاق و مفسر قرآن آیت الله حاج شیخ حسین شب زنده دار جهرمی را با انتشار پیام زیر تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

خبر ارتحال استاد سترگ اخلاق حوزه و مفسر قرآن حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار جهرمی موجب تأثر و تأسف گردید.

عالم وارسته و استاد فرزانه‌ای که بیش از چهل سال از عمر پر برکت خویش را با تدریس دروس عالیه حوزه علمیه و در راه خدمت به اسلام عزیز و نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) سپری نمود.

مدیریت حوزه علمیه استان قم ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم بزرگوار به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری «مدّ ظله العالی»، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و بیت معظم، به ویژه فرزند ارجمند ایشان علوّ درجات را برای آن عالم جلیل القدر و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان خواستار است.

آیت الله شب زنده دار حیات معنوی خویش را صرف احیا و نشر معارف اسلام کرد

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم نیز در پیامی ارتحال آیت الله شب زنده دار جهرمی را تسلیت گفت.در بخشی از این پیام آمده است:

آن عالم فرزانه، از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه قم بودند که سراسر حیات معنوی خویش را صرف تلاش و مجاهدت در راه احیا و نشر معارف حقه اسلام کردند و با 40 سال تدریس دروس عالی حوزوی و تربیت و پرورش شاگردانی بنام و شایسته، منشاء برکات و خدمات دینی و اجتماعی ارزنده‌ای در این عرصه شدند.

اینجانب فقدان این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های محترم علمیه و همه‌ ارادتمندان آن عالم بزرگ،‌ به ویژه در استان فارس و مردم غیور و ولایت مدار جهرم و بیت مکرم و فرزندان برومند ایشان، خصوصاً حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ مهدی شب زنده دار عضو محترم فقهای شورای نگهبان تسلیت عرض می‌نمایم.


پیام تسلیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این راستا پیامی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

خبر ارتحال عالم وارسته و متقی فقیه صمدانی روحانی مبارز و انقلابی یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رحمه الله و مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ حسین شب‌زنده‌دار رضوان الله تعالی علیه موجب تاثر و تالم شدید گشت.

وی که از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بود عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و مسلمین و انقلاب عظیم اسلامی و حوزه‌های علمیه با تدریس دروس علوم اسلامی و تربیت شاگردان مهذب وعالم سپری نمود.

در کنار تمام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آن مرحوم می‌توان به نگارش و تقریر دروس خارج فقه و اصول امام خمینی(ره)، حواشی بر تفاسیر مجمع البیان و المیزان، شرح دعای مکارم الاخلاق، مجموعه یادداشت‌های مدون پیرامون مسئله امامت و مقالات متعدد در موضوعات اخبار غیبی و علوم دیگر قرآن، معاد و قیامت، آینده دنیا و مکتب تشیع، معارف جعفری و... اشاره کرد.
آن مرحوم علاوه بر تدریس دروس حوزوی مفسر قرآن و مروج اخلاق نیز بود و اهتمام بسیار ویژه‌ای به تبلیغ و ترویج دین و معارف اهل بیت(علیهم السلام) داشت و همواره می‌کوشید مردم را با معارف و حقایق دینی آشنا سازد.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار همچنین از ویژگی‌های بارز اخلاقی چون تهذیب نفس، حلم و بردباری، تعهد و تقید دینی، تلاش برای رفع نیازهای مردم، حسن خلق، ارادت خاص به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، حمایت و دفاع از انقلاب و نظام، تاکید ویژه بر حفظ آبروی افراد و ... برخوردار بود.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارتحال این عالم ربانی را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و حوزه‌های علمیه، بستگان و خانواده ایشان به ویژه آقازاده محترمشان حضرت آیت‌الله حاج شیخ مهدی شب‌زنده‌دار عضو فقهای محترم شورای نگهبان و خاندان بزرگ آیت‌الله شرعی دامت برکاتهم تسلیت عرض می‌کند و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستار است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *