توزیع تنباکوهای فاسد در قهوه‌خانه‌ها

12:58 - 05 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نسبت به توزیع تنباکوهای فاسد در قهوه‌خانه‌ها هشدار داد و گفت: در حقیقت تنباکوهایی که به آن ترکیبات آروماتیک اضافه می‌شود، فاسد است.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نسبت به توزیع تنباکوهای فاسد در قهوه‌خانه‌ها هشدار داد و گفت: در حقیقت  تنباکوهایی که به آن ترکیبات آروماتیک اضافه می‌شود، فاسد است.


حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان نسبت به توزیع تنباکوهای فاسد در قهوه‌خانه‌ها هشدار داد و گفت: افزودن ترکیبات آروماتیک به تنباکو سبب فاسد شده آن می‌شود، اما سودجویان برای اینکه تنباکوها کاربرد داشته باشد به آن مواد معطر اضافه می‌کنند.


به گفته وی استعمال اینگونه تنباکوها خطرات جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به همراه دارد. به عنوان مثال می توان به برخی از سرطان ها، وارد شدن آسیب جدی به ریه و ابتلا به امراض زودرس اشاره کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید از توزیع و عرضه قلیان در این مراکز جلوگیری شود، افزود: در حقیقت این اقدام باعث بیکاری بسیاری از قهوه‌خانه‌داران می‌شود، بنابراین باید نسبت به رفع معضل اشتغال آن‌ها کاری کرد.

عزیزی همچنینن از اجرا نشدن قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات در کشور انتقاد کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی همچون وزارت کشور، بهداشت، صنعت و ... موظف به اجرای این قانون هستند. همچنین فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و بخشداری‌ها در شهرستان‌های مختلف نسبت به اجرای درست این قانون باید برنامه جامعی را اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: استعمال قلیان نه تنها به جسم مصرف کنندگان آسیب می‌رساند بلکه برای روح افراد نیز مضر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *