دستورالعمل حاکمیت شرکتی بانک مرکزی موریس

13:51 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیریت‌ کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به منظور آگاهی از تجارب سایر کشورها، مطالعه اسناد و متون تخصصی و نظارتی دیگر کشورها متن «دستورالعمل حاکمیت شرکتی بانک مرکزی موریس» را ترجمه و در اختیار بانک‌ها و موسسات مالی قرار داد.

: مدیریت‌ کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به منظور آگاهی از تجارب سایر کشورها، مطالعه اسناد و متون تخصصی و نظارتی دیگر کشورها متن «دستورالعمل حاکمیت شرکتی بانک مرکزی موریس» را ترجمه و در اختیار بانک‌ها و موسسات مالی قرار داد.

به گزارش ، این متن که در برگیرنده حداقل استانداردهای مورد انتظار بانک مرکزی موریس از بانک‌ها و موسسات اعتباری فعال در آن کشور است؛ در 97 ماده و 13 بخش، حاوی ساختار، وظایف و مسئولیت‌های هیات مدیره، کمیته‌های عالی تحت نظر هیات مدیره، ساختار هیات عامل و وظایف و اختیارات آن‌ها است و طی آن، نقش واحد حسابرسی داخلی، نقش و جایگاه نظام کنترل‌های داخلی، شفافیت و گزارش‌دهی، مدیریت اثربخش انواع ریسک‌ها و دیگر مواردی که برای برقراری یک نظام حاکمیت شرکتی مطلوب لازم می باشد، تشریح شده است.

گفتنی است مقررات بانکی کشور موریس، عمدتاً برگرفته از مقررات کشور انگلستان بوده که به دلیل پیچیدگی کمتر بازار پول و سرمایه این کشور در مقام مقایسه با کشور انگلستان، مقررات بانکی آن نیز از حجم و پیچیدگی کمتری برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، موریس یکی از اعضای اصلی هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) است و آخرین اجلاس عمومی این هیات (اجلاس یازدهم) نیز به میزبانی کشور موریس برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *