رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد 217 درصدی استفاده از اوراق تسهیلات مسکن

15:31 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۱۶
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر امور ناشران سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: استفاده از اوراق تسهیلات مسکن در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 217 درصد افزایش یافته است.

: مدیر امور ناشران سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: استفاده از اوراق تسهیلات مسکن در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 217 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ، مطهره مروج گفت: در چهار ماهه اول سال جاری سه میلیون و 97 هزار و 809 برگ تسهیلات بانک مسکن منتشر شده است.

وی گفت: از مهر 89 که این اوراق برای اولین بار منتشر و عرضه شده تا پایان تیرماه 93 بیش از 30 میلیون برگ از این اوراق منتشر شده که تاکنون 21 میلییون و 632 هزار برگ از این اوراق مورد استفاده قرار گرفته است.

مروج با بیان اینکه هر کدام از این اوراق برای دریافت پنج میلیون ریال تسهیلات مسکن مورد استفاده قرار گرفته اند، افزود: از ابتدای انتشار این اوراق تاکنون بیش از 108 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق اوراق مسکن در اختیار متقاضیان این تسهیلات قرار گرفته است.

مدیر امور ناشران سمات با اشاره به بالا رفتن مطلوبیت این اوراق برای سرمایه گذاری، گفت: در چهار ماه ابتدای امسال 5 میلیون و 806 هزار و 628 فقره معامله اوراق مسکن انجام شده که در مقایسه با تعداد معاملات مدت مشابه سال گذشته با افزایش 115 درصدی معاملات مواجه هستیم.

وی افزود: بیش از 3.5 میلیون برگه تسهیلات مسکن در چهار ماهه اول امسال مورد استفاده قرار گرفته که نسبت به یک میلیون و 106 هزار برگ استفاده شده در مدت مشابه پارسال با افزایش 217 درصدی استفاده از این اوراق روبرو بوده ایم.

وی تعداد کدهای سهامداری ایجاد شده به واسطه اوراق مسکن را در چهار ماهه ابتدایی امسال برای افراد حقیقی 55 هزار و 127 نفر و برای افراد حقوقی 136 نفر اعلام کرد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل به ترتیب 54 هزار و 458 نفر برای افراد حقیقی و برای افراد حقوقی 288 نفر بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *