هفت داستان از هفت فرمانده منتشر می شود

11:34 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۳۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: کتاب «فرمانده من» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که به زودی توسط سوره مهر به چاپ شصت و سوم می‌رسد.

: کتاب «فرمانده من» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که به زودی توسط سوره مهر به چاپ شصت و سوم می‌رسد.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این کتاب حاوی قصه هایی از فرماندهان دفاع مقدس است که رحیم مخدومی،‌ احمد کاوری، داوود امیریان،‌ علی اکبر خاوری نژاد،‌ حسن گلچین،‌ هادی جمشیدیان و عباس پاسیار و ... به نگارش درآورده اند.
در واقع کتاب، شامل هفت داستان از دلاورمردی های ۷ فرمانده جنگ است، به زبان ۷ رزمنده ای که از نزدیک با آن ها ارتباط داشته اند.
من روز عاشورا برمی گردم،‌ شب هور،‌ رمز یا زهرا (س)،‌ فستیوال انفجار و گلوله،‌ مثل گل سرخ،‌ عقد آسمانی و مسیح کردستان، عناوین قصه های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.
در قسمتی از کتاب آمده است:
«آدم های کوچک اندام ولی بزرگ منش را دوست دارم. وقتی شیفته شان می شوم سعی می کنم به هر طریقی با آن ها رفاقت کنم. امروز بخت با من یار شده که ساعتی در ماشین فرمانده گردان باشم و با هم به «کرخه کور» برویم و ...»
رهبر معظم انقلاب در دست‌نوشته‌ای بر این کتاب چنین مرقوم فرموده‌اند:
«السلام علیکم یا اولیاء الله و احبائه، السلام علیکم یا اصفیاءالله و خیرته، السلام علیکم یا انصاردین الله و اعوان ولیه …
ای آیت‌های خدا، ای معجزه‌های ایمان، ای نشانه‌های تعالی جاودانه انسان …
ای گل های محمدی که فساد و آلودگی جهان امروز نتوانست از شکوفایی بازداردتان، برقی شدید و دنیای تاریک را روشن کردید، حجتی شدید بر آن کوتاه‌نظران که بالندگی انسان الهی را در عصر تسلط مادیت ناممکن می دانستند، خاطره‌ مسلمانان صدر اسلام را زنده کردید و صدق و اراده و فناء فی الله را حتی پیش از آنان به نمایش گذاشتید. آنان به نفس پیامبر و نزول پیاپی آیات قرآن دل را گرم و جان را تازه می‌کردند. اما شما چه؟ حقا خلوص و تقوا را مجسم کردید و برای آن امام بحق که مظهر خلوص و تقوا بود سربازانی شایسته شدید … سلام الله علیه و علیکم هنیئا لکم رحمة ربکم.
کتبه بیمناه الوازره اسیر امانیة و ذلیل نفسه‌علی الحسینی غفرالله له و رحمة و حشر مع اولیائه و الحقه بهذه الزمره الطیبه. آمین. این کتاب در 13 رجب 1411 با چشمی لبریز اشک شوق و حسرت زیارت شد».

کتاب «فرمانده من» که چاپ اول آن در سال ۶۹ صورت پذیرفته٬ جزو کتاب های نقره ای سوره مهر است. کتاب های نقره‌ای سوره مهر همواره یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات محسوب می شود.
چاپ شصت و سوم  کتاب «فرمانده من» در 102 صفحه، قطع پالتویی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه به زودی توسط سوره مهر منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *