افزایش نرخ نان اثرات اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد

12:03 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۴۴
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نان غالبا محصول مورد تقاضای قشر ضعیف بوده و دولت به جای افزایش نرخ آن، به تولیدکنندگان آرد یارانه پرداخت کند، چراکه افزایش نرخ نان در کنار روند صعودی نرخ تورم اثرات اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.

: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نان غالبا محصول مورد تقاضای قشر ضعیف بوده و دولت به جای افزایش نرخ آن، به تولیدکنندگان آرد یارانه پرداخت کند، چراکه افزایش نرخ نان در کنار روند صعودی نرخ تورم اثرات اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.

به گزارش ، محمدرضا امیری کهنوج در رابطه با سناریوهای مطرح شده برای افزایش قیمت نان، گفت: در شرایط فعلی مردم به نرخ های کنونی عادت کرده اند چراکه افزایش نرخ نان در کنار روند صعودی نرخ تورم اثرات اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت، از این رو منطقی است که دولت با حمایت از کارخانه های تولید آرد در حفظ ثبات نرخ نان تلاش کند.

وی افزود: پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی علاوه بر حفظ ثبات، باعث رونق تولید شده و مردم می توانند به راحتی این محصول را خریداری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تصریح کرد: مورد دیگر اینکه نان محصول مورد تقاضای اقشار مستضعف بوده و پرداخت یارانه نقدی نا متناسب ممکن است آنها را در تهیه همین محصول هم با چالش مواجه سازد، از این رو منطقی است که قیمت نان تا زمان افزایش قدرت خرید، ثابت نگه داشته شود.

نماینده کهنوج در مجلس ادامه داد: موج تغییر نرخ نان مانند افزایش قیمت بنزین بر بسیاری از کالاها اثر گذار است، از این رو بهتر است که نرخ نان ثابت و به تولید کنندگان یارانه پرداخت شود تا علاوه بر حمایت از مردم، از تولید نیز حمایت شود.

به گزارش خانه ملت، گفتنی است چندی پیش خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با گزینه های مطرح شده گفت: یکی از این سناریوها حفظ شرایط موجود و حمایت از کارخانجات درخصوص هزینه‌های آرد است. سناریوی بعدی تفویض اختیارات به استان‌ها در این خصوص بوده که بین 15 تا 20 درصد به قیمت انواع نان اضافه می شود و سناریوی آخر نیز افزایش قیمت نان و پرداخت یارانه به همین تناسب به مردم است که امیدواریم با اصلاح نظام قیمت‌ها مشکلات حوزه نان حل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *