ارائه خدمات سلامت به حاشیه‌‌نشینان شهرها در قالب شبکه جامع

14:16 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون بهداشت گفت: برنامه ارائه خدمات سلامت به حاشیه‌ نشینان شهرها همچنین استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران از جمله اقداماتی است که در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت محقق می‌شود.

: معاون بهداشت گفت: برنامه ارائه خدمات سلامت به حاشیه‌ نشینان شهرها همچنین استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران از جمله اقداماتی است که قرار است در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت محقق شود.

به گزارش ، علی اکبر سیاری در جلسه طرح تحول نظام سلامت که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، 5 هدف مهم که شامل ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم ، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت است را دنبال می کند.

سیاری با تاکید بر اینکه، تحول در بهداشت ضروری است و مدل فعلی برای مراقبت فعال از بیماری‌های مزمن کارساز نیست، افزود: باید مدلی طراحی شود که عوامل خطر را کنترل کرده تا مردم را به نحوی توانمند کنیم که از سلامت خود صیانت کنند و در این باره همکاری‌های بین بخشی برای تحقق سلامت مردم نیز ضرورت دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه توضیح داد: ما پیش بینی ایجاد یک شبکه جامع همگانی سلامت را کرده‌ایم و در این شبکه خدمات باید ادغام یافته باشد و ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان و توانبخشی در این سیستم دیده شود که این برنامه در سه سطح خدمات اولیه، خدمات سرپایی و بیمارستان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه ارائه خدمات سلامت به حاشیه‌ نشینان شهرها، برنامه استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران از دیگر اقداماتی است که قرار است در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت صورت گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *