رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

2 برابر ظرفیت برنج در انبارها ذخیره شده است

11:11 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۸۹
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی گمرک، اکنون موجودی برنج در انبارها 2 برابر مصرف سالانه بوده و به همین دلیل هم جای نگرانی برای 2 برابر شدن تعرفه ها وجود ندارد، همچنین این تصمیم موقتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان است.

: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی گمرک، اکنون موجودی برنج در انبارها 2 برابر مصرف سالانه بوده و به همین دلیل هم جای نگرانی برای 2 برابر شدن تعرفه ها وجود ندارد، همچنین این تصمیم موقتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان است.

به گزارش ، ناصرعاشوری قلعه رودخانی، با یادآوری لزوم وجود محصولات ضروری در بازار به میزان مورد نیاز، گفت: تعیین تعرفه ابزاری برای تنظیم بازار و حمایت از تولید ملی بوده و بر اساس برنامه پنجم توسعه، نمی توان واردات را ممنوع کرد، از این رو باید به دنبال راهکارهایی بود که از تولیدکننده و مصرف کننده در کنار هم حمایت شود.

نماینده شفت و فومن در مجلس، افزود: البته حمایت از تولید ملی نباید به زیان متقاضی باشد، پس یکی از بهترین راهکارها افزایش تعرفه در زمان برداشت محصول بوده که باعث می شود تولیدات داخلی رونق و مصرف کننده نیز زیان نبیند.

وی در رابطه با تاثیر تغییر تعرفه بر نرخ برنج بیان کرد: این افزایش تعرفه تا حدی باعث افزایش قیمت محصول می شود، اما الزامی برای خرید محصولات ملی وجود نداشته و متقاضیان می توانند برنج وارداتی را خریداری کند، چرا که قبل از افزایش تعرفه، برنج به میزان تقاضای بازار وارد شده و قیمتها تقریبا ثابت خواهند ماند.

وی گفت: البته افزایش تعرفه در نوسان قیمتی بازار بی تاثیر نیست، اما به دلیل موجودی بیش از اندازه در انبارها، قیمت تفاوت چندانی نخواهد داشت و تنها برنج داخلی تا حدی افزایش قیمت پیدا می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی گمرک، اکنون موجودی انبارها دوبرابر مصرف سالانه بوده و به همین دلیل هم جای نگرانی برای دوبرابر شدن تعرفه ها وجود ندارد، همچنین این تصمیم موقتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان است.

به گزارش خانه ملت، نماینده شفت و فومن در مجلس در رابطه با اثرات ممنوعیت واردات نیز گفت: باید برای اخذ یک تصمیم به 75 میلیون جمعیت کشور فکر کرد، ممنوعیت واردات از تولید حمایت می کند، اما این محصول را از سفره بسیاری از خانوارها حذف خواهد کرد، از این رو باید به دنبال راهکاری بود که میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *