251 زندانی در انتظار کمک برای رهایی

13:18 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندان‌های استان خوزستان از برپایی جشن رهایی برای 251 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ها خبرداد و اظهار امیدواری کرد از این تعداد 100 نفر آزاد شوند.

: مدیرکل زندان‌های استان خوزستان از برپایی جشن رهایی برای 251 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ها خبرداد و اظهار امیدواری از این تعداد 100 نفر آزاد شوند.
رضا پوستچی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان افزود: از این تعداد 124 نفر به دلیل دیه تصادفات، 82 نفر به دلیل صدور چک غیرکلاهبرداری، 33 نفر به خاطر پرداخت نکردن مهریه و 12 نفر نیز به علت عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.
وی ادامه داد: لازم است با جلب کمک‌های مردمی وهمچنین اخذ تخفیف از شکات، زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان از زندان‌ها را فراهم سازیم.
این مقام قضایی اضافه کرد: ما معتقدیم جای زندانیان جرائم غیرعمد در زندان نیست. در نبود سرپرست، خانواده وی به آسیب‌های متعددی دچار می شوند که جبران برخی از آنها ممکن نیست. از آن جا که این قشر از جمعیت کیفری، انگیزه مجرمانه ای در وقوع جرم نداشته‌اند، در نتیجه اصرار و انتظاری بر ضرورت توقف آنها در زندان نیست.
پوستچی تصریح کرد: آزادی این افراد از تسری جرم و آسیب به دیگر بخش‌های جامعه مانند خانواده‌های آنان جلوگیری می کند، توسعه خدمات ستاد دیه جمعیت کیفری و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *