رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجلس استفاده از روغن پالم در مواد لبنی پرچرب را بررسی می‌کند

14:48 - 18 مرداد 1393
کد خبر: ۲۱۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی و رفع ابهامات ایجاد شده در مورد وجود روغن پالم در مواد لبنی پر چرب در جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت مجلس با حضور رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و تولید کنندگان بزرگ مواد لبنی کشور خبر داد.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی و رفع ابهامات ایجاد شده در مورد وجود روغن پالم در مواد لبنی پر چرب در جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت مجلس با حضور رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و تولید کنندگان بزرگ مواد لبنی کشور خبر داد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان با اعلام این خبر که موضوع روغن پالم در صنایع لبنی در جلسه روز یکشنبه نوزدهم مرداد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می شود، افزود: روغن پالم که در 8 مورد از مواد لبنی مورد استفاده قرار می گیرد، حاوی چربی مصنوعی است که تعدادی از کارخانجات تولید مواد لبنی از آن در محصولات خود استفاده می کنند.

وی افزود: استفاده از این مواد نگهدارنده ( روغن پالم) در مواردی که از آن به مقدار کم استفاده شود بلامانع است، ولی در جایی که شیر تولید شده در کشور به مقدار کافی چربی دارد، استفاده از این روغن به مقدار زیاد ضرورتی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به ابهاماتی که در پی اخبار منتشر شده در خصوص مصرف مواد لبنی پر چرب برای عموم ایجاد شد ،این ضرورت احساس شد که از رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از تولید کنندگان بزرگ مواد لبنی کشور در این جلسه به منظور بررسی خطرات ناشی از مصرف این مواد و راهکارهای موثر برای کاهش مضرات احتمالی دعوت به عمل آید.

آریایی نژاد تاکید کرد: نتیجه این جلسه به صورت گزارش به منظور روشنگری در جامعه و تعیین موضع قانونی در جهت کنترل تولید مواد لبنی سالم در کشور، اعلام خواهد شد همچنین مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت مجلس است.

به گزارش میزان، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی مهمانان جلسه روز سه شنبه کمیسیون بهداشت هستند که به بررسی بودجه تخصیص یافته در حوزه سلامت کشور خواهند پرداخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *