دولت به دنبال کاهش تورم تا 15 درصد است

11:19 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با بیان اینکه دولت با اجرای سیاست‌های کاهش رکود تورمی به دنبال خارج کردن کشور از رکود تورمی تا پایان سال 94 است، گفت: دولت در سال جاری به‌دنبال کاهش تورم تا 15 درصد است.

: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با بیان اینکه دولت با اجرای سیاست‌های کاهش رکود تورمی به دنبال خارج کردن کشور از رکود تورمی تا پایان سال 94 است، گفت: دولت در سال جاری به‌دنبال کاهش تورم تا 15 درصد است.

به گزارش ، مجید انصاری، با یادآوری تقدیم دو لایحه جدید دولت به مجلس در روز گذشته، گفت: موضوع فوریت دو لایحه تحت عنوان "دائمی کردن احکام بودجه سنواتی" و "خروج از رکود" روزهای سه شنبه و چهارشنبه بررسی می‌شود.

وی در تشریح لایحه خروج از رکود تورمی، افزود: در این لایحه راه‌کارهای خوبی برای تحرک در تولید، افزایش سرمایه بانک‌ها، پرداخت دیون دولت به بانک‌ها و پیمانکاران، تسهیل مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ های بزرگ و کاهش رکود تورمی تقدیم مجلس شده است و نمایندگان مجلس می‌توانند دیدگاه‌های خود را در این رابطه در قالب پیشنهادات ارائه کنند.

وی ادامه داد:‌ دولت به عمد بسته خروج از رکود را به نظرخواهی عمومی گذاشت تا کارشناسان اظهار نظرهای خود را مطرح کنند که خوشبختانه این بسته بازخوردهای مناسبی داشت.

انصاری با بیان اینکه لایحه خروج از رکود تورمی تنها به موضوعات قانون‌گذاری در حوزه می‌پردازد، گفت: حذف برخی از قوانین زائد و تصویب قوانین کارآمد در این حوزه بخشی از لایحه مذکور است.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای کاهش تورم در کشور، افزود: قطعا کاهش 31 درصدی تورم در مدت حدود یکسال بی سابقه بوده و دولت در تلاش بود که سیاست‌های مهار تورم تحت شعاع سیاست‌های خروج از رکود نباشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با اعلام اینکه دولت با اجرای سیاست‌های کاهش رکود تورمی به دنبال خارج کردن کشور از رکود تورمی تا پایان سال 94 است، تصریح کرد: دولت در سال جاری به‌دنبال کاهش تورم تا 15 درصد است، بنابراین سیاست بنیادین دولت حرکت رونق بخشی به تولید تؤام به سیاست مهار تورم باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *