سیر صعودی تعداد کارگران فصلی/ ترویج قراردادهای سفید امضا در واحدهای تولیدی

11:36 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور از افزاش بی رویه کارگران فصلی در کشور به علت بحران بیکاری خبر داد.

: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور از افزاش بی رویه کارگران فصلی در کشور به علت بحران بیکاری خبر داد.

فتح الله بیات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، اضافه کرد: بیشترین تعداد کارگران فصلی را کارگران ساختمانی، صیادی و کارگران بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند، اما بسیاری از آنان در حالی به سن بازنشستگی می‌رسند که به دلیل عدم یا تعویق در پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان عملاً از امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای بیمه‌ای محروم می‌مانند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور ادامه داد: سختی کار طاقت‌فرسا در گرمی تابستان و طعم تلخ بیکاری و بی‌پولی در فصل سرد زمستان بسیاری از این کارگران را گرفتار مشکلاتی کرده است.اما نباید از این نکته غافل شد که حضور کارگران فصلی در حوزه ساختمان و مسکن که هدفی جز درآمدزایی ندارند می‌تواند، موج نگرانی را به این بخش آورده و کیفیت در ساخت و ساز را کاهش دهد و این یعنی متضرر کردن اقتصاد ملی، انرژی و اتلاف زمان.

بیات ادامه داد: هرچند کارگران فصلی در بهره‌وری تولید و بازار کار نقش زیادی دارند اما متاسفانه از کمترین حمایت‌های اجتماعی و بیمه‌ای برخوردار هستند و از این نظر جزو مظلوم‌ترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور، با بیان این که میزان سهمیه ای که برای بیمه کارگران ساختمانی در نظر گرفته می شود بسیار کم تر از میزان تقاضا است افزود: در حال حاضر میزان تقاضا برای بیمه بسیار زیاد است اما متاسفانه سهمیه ای که در این خصوص در نظر گرفته می شود بسیار کم است همین امر موجب شده است که بسیاری از کارگران فصلی از بیمه تامین اجتماعی محروم شوند.

بیات، در بخش دیگری از اظهارات خود از ترویج قراردادهای سفید امضاء در واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: متاسفانه بسیاری از کارفرمایان در شرکت های پیمانی به دلیل نپرداختن سنوات و حق بیمه کارگران نسبت به قراردادهای سفید امضا با آن ها اقدام می کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *