قطعات ترکی لیلی افشار برای مهمانان اسپانیایی

12:06 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۵۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان:لیلی افشار در یک رسیتال گیتار، قطعات گوناگونی از جمله دو آهنگ ترکی با تنظیم خود را برای مخاطبان و مهمانان اسپانیایی به اجرا درآورد.

لیلی افشار در یک رسیتال گیتار، قطعات گوناگونی از جمله دو آهنگ ترکی با تنظیم خود را برای مخاطبان و مهمانان اسپانیایی به اجرا درآورد.

به گزارش خبرنگار میزان، رسیتال گیتار لیلی افشار، 18 و 19 مرداد 1393 به میزبانی سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

افشار در این کنسرت در دو بخش به اجرای برنامه پرداخت که بخش نخست آن به اجرای قطعه هایی از موسیقی فولکلور ایران با تنظیمی ویژه برای گیتار کلاسیک، اختصاص داشت.

بخش دوم این کنسرت به اجرای قطعه هایی از آهنگسازان معاصر مانند «تدسکو»، «باخ»، «لئو براور» و «البنیز» اختصاص داشت. همچنین لیلی افشار در این بخش دو قطعه ترکی را با تنظیم خودش نواخت.

افشار در توضیح دو قطعه از این کنسرت که آهنگساز آن ها تدسکو بود، گفت: این قطعه ها را تدسکو بر اساس نقاشی هایی از فرانسیسکو گویا نوشته است. موضوع نقاشی های گویا به زمان تفتیش عقاید در اسپانیا بر می گردد. تدسکو 24 کاپریس خود را براساس نقاشی های گویا نوشته که من در این کنسرت دو قطعه از این کاپریس ها را برایتان می نوازم.

در شب نخست این اجراها «کارلوس آراگون»، معاون سفیر و مسئول بخش فرهنگی سفارت اسپانیا به همراه همسر خود «سابین ریختر» و «نیکولاس دیاس- پاچه»، دبیر اول سفارت اسپانیا به دیدن این کنسرت نشستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *