پالایشگاه قطران راه‌اندازی شد/ 1500 نفر سرکار می‌روند

14:25 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: فاز نخست پالایشگاه قطران مجتمع کک سازی زرند در استان کرمان با هدف راه اندازی واحد تقطیر و تولید قیر راه اندازی شد که با این اتفاق برای 1500 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

: فاز نخست پالایشگاه قطران مجتمع کک سازی زرند در استان کرمان با هدف راه اندازی واحد تقطیر و تولید قیر راه اندازی شد که با این اتفاق برای 1500 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گزارش ، محصولات تولیدی فاز نخست ( قسمت اول و دوم ) شامل روغن سبک، روغن آنتراسن نوع 1 و 2 و همچنین قیر پایه زغالسنگ است.

در فازهای بعدی تولید نفتالین و فنل برنامه ریزی شده که پس از تثبیت تولید در فاز اول، راه اندازی فازهای بعدی در دستور کار قرار دارد.

قطران زغال‌سنگ مایع سیاه رنگ غلیظ و دارای ویسکوزیته(چسبندگی) بالا و دارای وزن مخصوص 1.13 و 1.22 گرم بر سانتیمتر مکعب در دمای 20 درجه سانتیگراد است. قطران تولید شده در واحد میعان سازی پس از اجرای عملیات آبگیری ،به عنوان خوراک این پالایشگاه مورد مصرف قرار می گیرد.

کارخانه کک سازی زرند در آبان 1387 افتتاح شده و عملیات اجرایی پالایش قطران نیز با هدف تولید سالانه 400 هزار تن کک متالورژی و 19 هزار تن قطران به تولید رسیده است.

میزان سرمایه گذاری ریالی این دو طرح 771.2 میلیارد ریال از محل منابع داخلی و عمومی و رقم سرمایه گذاری ارزی آن 30.5 میلیون دلار به صورت فاینانس است.

با راه اندازی این دو طرح برای 500 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *