حمایت از برنامه‌نویسان در نهضت تولید محتوا

14:33 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات گفت: از همه فارغ التحصیلان کامپیوتر ،IT و کسانی که برنامه می‌نویسند دعوت می‌کنم؛ محتوا تولید کنند.

: وزیر ارتباطات گفت: از همه فارغ التحصیلان کامپیوتر ،IT و کسانی که برنامه می نویسند دعوت می کنم ؛ محتوا تولید کنند.

به گزارش میزان، محمود واعظی با حضور در برنامه پایش با بیان این مطلب افزود: دلیل اینکه محتوا تولید نمی شود این است که علاقه مندان به اپلیکیشن نویسی سرمایه ای جز علم ندارند و طرح پیشنهادی وزارت به گونه‌ای است که درآمد حاصل از نرم افزار به نویسنده آن هم تعلق می گیرد.

واعظی افزود: سال گذشته 10درصد از محتوای داخل استفاده شده و 90 درصد از محتواهای خارج از کشور به کارگیری شده است؛ اما با دیتا سنتری که در اختیار شرکتها و دانشگاههاگذاشته ایم؛ دستگاهها را برای تولید محتوا تشویق کرده‌ایم که در حال حاضر 10 درصد به 34 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص عدم انحصار در حوزه ارتباطات گفت: طرحی در دست داریم که مدیریت استفاده از شبکه سیم مسی و داکت ها توسط تمامی ذی‌نفعان صورت گیرد.

وی درباره تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ما معتقدیم متخصصان با تجربه وارزنده‌ای وجوددارند که می توانند مدیریت این شرکت را به عهده بگیرند.

وی افزود:در مورد شبکه ملی اطلاعات با دکتر نوبخت صحبت کردم که به اجرای این پروژه عنایت بیشتری داشته باشند. امیدواریم در پایان 93 محصول اولیه شبکه ملی اطلاعات و در پایان 94 شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود.

واعظی در خصوص سوالهای بینندگان درباره افزایش تعرفه ها ادامه داد: با تلاش های وزارت ارتباطات جلوی افزایش 60درصدی تعرفه ها گرفته شدو حداکثر این تعرفه ها تا 20 درصد افزایش یافت که برای برخی شرکت ها 5، 10 و 15 درصد بود. البته هزینه جابجایی از مکالمات حذف شد یعنی در هر نقطه‌ای از ایران با هر نقطه ی دیگر صحبت کنیم تعرفه یکسان است و متاسفانه این مورد در نظر گرفته نمی شود.

وی به هم کدسازی تلفن ثابت در استانها اشاره کرد و گفت: ما به دنبال شفاف سازی در تعرفه هستیم و در طرح هم کدسازی ارتباط در تمام استانها به صورت داخل شهری محاسبه می شود.

واعظی با باین اینکه انحصار زدایی از خدمات ارتباطی مخابراتی رقابت و کیفیت را بالا می برد؛ ادامه داد: در گذشته برای پهنای باندی که واگذار می شد 8 مشترک پیش بینی می شد چرا که هر 8 مشترک به صورت همزمان، از این پهنای باند استفاده نمی کردند اما اخیراً این وزارتخانه از طریق سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها اعلام کرده که ما این نسبت را قبول نداریم و مردم نباید شاهد کم فروشی اپراتور یا شرکت های pap باشند.

وی با بیان اینکه علاقمند هستم که هر دو اپراتور تلفن همراه همزمان مجوز نسل 3 را دریافت کنند گفت: امیدواریم این امر محقق شود تا مشترگان هیچ اپراتوری از این امر محروم نشوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *