خدمات جدید پست در راه است/ باجه فروش الکترونیک راه‌اندازی شد

14:44 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون فنی شرکت پست گفت: طبق برنامه در سال جاری قرار است در سرویس پست ترکیبی یا هایبرید (فیزیکی – الکترونیکی) 15 سرویس و در مجموع دهها خدمت جدید ارایه دهیم.

: معاون فنی شرکت پست گفت: طبق برنامه در سال جاری قرار است در سرویس پست ترکیبی یا هایبرید (فیزیکی – الکترونیکی) 15 سرویس و در مجموع دهها خدمت جدید ارایه دهیم.

به گزارش میزان، اسماعیل بوداغی با تاکید بر پاسخ به نیازهای جدید مشتریان گفت: در دنیای رقابتی شبکه پستی کشور، به صورت رسمی و غیر رسمی، باید توان رقابتی خود را بالا ببرد. به همین جهت ارتقای کیفیت خدمات در کنار نوآوری و تنوع کار در دستور کار قرار گرفت.

وی خرید و فروش اینترنتی از طریق پست را از جمله خدمات هایبرید که توسط پست ارایه و با استقبال خوبی هم همراه شده است، دانست و افزود: در این زمینه در 4 ماهه نخست سال جاری، شاهد قریب به 1 میلیون و 800 هزار مرسوله با گردش مالی 757 میلیارد ریال بودیم.

بوداغی از اتخاذ دو استراتژی در حوزه فنی خبر داد و با بیان این که، جامعه ما نیز همچون تمام دنیا در حال تغییر و توسعه بوده و نیازهای جدید در آن شکل می گیرد، افزود: از این رو، هر سازمان پاسخگویی از جمله پست باید در وهله نخست، تنوع و نوآوری خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی حرکت از پست سنتی، به سمت پست صنعتی را دلیل موفقیت شرکت های پستی در دنیا برشمرد و افزود: بر این اساس، ارایه خدمات مالی و الکترونیکی، علاوه بر خدمات فیزیکی، می تواند ما را در دستیابی به اهداف یاری رساند. هر چند در ارایه خدمات فیزیکی نیازمند به نوآوری هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه هم باشیم.

معاون فنی شرکت پست از جمله دیگر سرویس ها به پست مالی اشاره کرد و گفت: در فاز نخست این طرح، 100 نقطه در سطح کشور شناسایی شده که در طی ماه جاری به عنوان عامل پست بانک، تمامی خدمات مالی و بانکی را ارایه می دهند و طبق برنامه، تا پایان سال تمامی دفاتر پست شهری این خدمت را ارایه خواهند داد.

معاون فنی شرکت پست، همچنین از راه اندازی باجه فروش الکترونیک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه و به منظور ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریان، 100 نقطه در کشور راه اندازی شده که تا پایان سال تمامی واحدهای پستی دولتی کشور مجهز به این سرویس می شوند.

وی افزود: هدف از ارایه این خدمات رفع نیازهای مشتریان در تمامی مباحث(بسته کامل خدمتی) از جمله نیازهای الکترونیکی همچون پرداخت قبوض، دریافت و رزرو بلیط و ... است.

بوداغی از جمله خدمات و سرویسهای جدید پستی به ارایه خدمات بیمه ای به نیابت از شرکتهای بیمه اشاره کرد و گفت: در این خدمت که در 6 ماهه دوم سال جاری کلید می خورد، پست به عنوان عامل بیمه در سطح شهر و روستا خدمت رسانی می کند.

وی در عین حال، استرتژی دوم پست را ارتقای کیفیت خدمات پستی عنوان کرد و افزود: براساس متغیرهای جذب ترافیک، ارایه خدمات متنوع، با کیفیت و جلب رضایت مشتریان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون فنی پست، اصلاح و بازنگری فرایندها و ساده سازی امور در جهت جلب رضایت مشتریان را از دیگر برنامه های شرکت پست برشمرد و گفت: براساس شاخصهای کمی موجود، ارزیابی واحدهای اجرایی هر ماه توسط حوزه ها انجام و مورد بازنگری قرار می گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *