رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

منشور حقوق شهروندی جزو اسناد بالادستی است/ اصول دین و حقوق بشر از مبانی اصلی منشور

16:24 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۹۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون حقوقی رئیس جمهور در جریان بازدید از دانشگاه اصول دین شعبه تهران، گفت: منشور حقوق شهروندی جزو اسناد بالادستی است که در تهیه آن مبانی اصول دین و حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است.

: معاون حقوقی رئیس جمهور در جریان بازدید از دانشگاه اصول دین شعبه تهران، گفت: منشور حقوق شهروندی جزو اسناد بالادستی است که در تهیه آن مبانی اصول دین و حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، الهام امین زاده با بیان اینکه سند حقوقی شهروندی طبق خواست رئیس جمهور در مهلت 100 روزه آماده و ارائه شد، گفت: فرمان 8 ماده ای امام خمینی(ره) مبنی بر توجه به کرامت انسانی مبنای اصلی تهیه این سند بوده است.

وی ادامه داد: رساله امام سجاد (ع) و همچنین گفته های امام و رهبری در حوزه حقوق شهروندی از دیگر منابع مورد توجه برای تهیه سند حقوق شهروندی بوده است.

امین زاده همچنین افزود: با توجه به اینکه سند حقوق شهروندی جزو اسناد بالادستی محسوب می شود ما سندهای کشورهای دیگر را نیز برای تهیه این سند مورد بررسی قرار داده ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه این سند مبتنی بر اصول دین است، گفت: در کنار اصول دین مباحثی چون رعایت حقوق بشر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در این سند پیش بینی هایی درباره حوزه زنان و حقوق آنها انجام شده، گفت: امیدواریم انشالله بتوانیم در نحوه اجرا نیز موفق آن را انجام دهیم.

امین زاده تاکید کرد: از آنجا که دین اسلام هم وضعیت ثابت و هم وضعیت متغیر دارد، وجود اجتهاد باعث می شود که بتوانیم پویایی در عرصه قوانین کشور داشته باشیم.

وی همچنین با درخواست از رئیس دانشکده اصول دین شعبه تهران برای گنجاندن واحد حقوقی در لیست درس های خود افزود: ما درخواست گنجاندن حداقل دو واحد حقوقی درس های ارائه شده توسط وزارت علوم را مطرح کرده ایم که این امر باعث می شود افراد نسبت به حقوق فردی و اجتماعی خود آگاهی داشته باشند و در نتیجه جامعه ای قانون محور خواهیم داشت که ثبات و آرامش در چنین جامعه ای بیشتر خواهد بود.

پیش از سخنان امین زاده، ملک سادات سیدرضا رئیس دانشکده اصول دین شعبه تهران به ارائه گزارشی در مورد فعالیت های این دانشکده پرداخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *