روایتی از معضلات کسب و کار جوانان در تالار سایه

14:15 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۷۳
خبرگزاری میزان: نمایش «در همین نزدیکی» جلال تجنگی، با روایتی از داستان چند جوان دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف که درگیر مشکلات کسب و کار می‌شوند نمایی از معضل اشتغال‌زایی است که این روزها همه جوان‌ها با آن دست به گریبان هستند.

: نمایش «در همین نزدیکی» جلال تجنگی، با روایتی از داستان چند جوان دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف که درگیر مشکلات کسب و کار می‌شوند نمایی از معضل اشتغال‌زایی است که این روزها همه جوان‌ها با آن دست به گریبان هستند. کارگردان این نمایش نیز همین پرداخت به داستانی از زندگی امروز مردم را دلیل توفیق احتمالی آن می‌داند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی میزان، نمایش «در همین نزدیکی» که ابتدای شهرویر در تالار سایه به صحنه می‌رود، روایتگر داستان چند دانشجوست که دنبال پیدا کردن کار هستند. جلال تجنگی کارگردان این نمایش با بیان اینکه گروه در این روزها به تمرین خود ادامه می‌دهد تا برای اجرا آماده باشد درخصوص سوژه این نمایش گفت: آشنایی با کسانی که در اطراف ما زندگی می‌کنند و در حوزه‌های غیرمرتبط با تحصیل خود به فعالیت می‌پردازند باعث شد که توجه و پرداخت معضل کسب و کار برایم حایز اهمیت شود. به همین سبب داستانی از چهار جوان را روایت کردم که با مشکلات کسب و کار دست به گریبان می‌شوند.
وی درخصوص دلیل انتخاب این دانشجویان به عنوان افرادی که معرف جامعه هستند گفت: دانشگاه صنعتی شریف یکی از مرکزهای آموزشی است که افرادی که توانایی بیشتری در کسب رتبه در آزمون کنکور داشته‌اند آنجا مشغول به تحصیل می‌شوند و به نظر می‌رسد که این افراد در زمان انتخاب شغل دیگر مشکلی نباید داشته باشن، اما نمونه‌های بسیاری وجود دارد که دانشجویان و فارق‌التحصیلان این دانشگاه نیز با این معضل روبه‌رو می‌شوند. به همین خاطر این جوانان به عنوان نماینده گروهی از افراد جامعه شد که در کسب و کار موفق نبوده‌اند.
تجنگی در توضیح احتمال خرده روایات دیگری که در کنار داستان اصلی وجود دارند گفت: بدون تردید این داستان از داستان‌های فرعی نیز برخوردار است. به هرصورت «در همین نزدیکی» داستان کسانی است که در اطراف ما زندگی می‌کنند و بدون شک علاوه بر بعدی که مرتبط به شغل و عدم‌موفقیت‌شان است، مناسب‌های دیگری دارند و ارتباط‌های دیگری نیز در زندگی‌شان جاری است.
وی در ادامه با اشاره به روند تمریناتی که تاکنون پشت سر گذاشته‌اند گفت: گروه بدون تغییر از روز اول تمرین کرده‌اند و حالا هر روز تمرینات را دنبال می‌کنیم. تنها شیوه اجرایی نمایش از دوسویه که در جشنواره به صحنه رفته بود به یک سویه تغییر پیدا کرد؛ و 15 دقیقه از زمان نمایش کمتر شد و این نمایش روز 2 شهریور با مدت زمان 70 دقیقه روی صحنه خواهد رفت.
کارگردان نمایش «در همین نزدیکی» درخصوص میزان توفیق این نمایش در اجرای عمومی خود نیز بیان کرد: جشنواره فجر بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا بتوانید نمایش خود را در آن قالب بررسی کنید. آن‌چه درخصوص این نمایش در جشنواره تئاتر امسال درخصوص این نمایش رقم خورد نیز نشانه‌ای بود که این داستان به این واسطه که داستان متعلق به افرادی در اطراف زندگی‌مان است و اگر ما نیز درگیرش نبودیم، شاهد درگیری اطرافیان در این مورد بوده‌ایم باعث شد که نسبت به استقبال آن خوش‌بین باشیم.
گفتنی است نمایش «در همین نزدیکی» با بازی مهدی حاجیان، مهران حسینی، آفاق میرقاسمی، علی نجفی، سعید هاشمی پور از 2 شهریور ساعت 19 روی صحنه خواهد رفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *