رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران معرفی شد

15:29 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

: مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار میزان، رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم با بیان این که اسلام دینی جامع و کامل برای تمام بشریت در تمام قرون و اعصار است، گفت: در این شریعت مقدس تمامی نیازهای انسانی برای زندگی اعم از فردی و اجتماعی در جهت رسیدن به تکامل و سعادت پیش‌بینی شده اما در این مسیر در میان این دستورها برخی امور از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و نقش زیربنایی برای تحقق سایر قواعد ایفا می‌کند.
غلامحسین اسماعیلی افزود: از جمله این ویژگی‌ها مقوله مهم عدالت است که در تعالیم قرآنی و اسلام عزیز از جایگاه مهمی برخوردار بوده و خداوند همه را به آن امر کرده است. باید گفت عدالت نماد فرهنگ اجتماعی اسلام است و تمامی امور مربوط به جامعه را باید با شاخصه عدالت سنجید.
وی در ادامه بیان کرد: در جامعه اسلامی همه شهروندان باید عدالت‌خواه باشند و به طور طبیعی عدالت‌محوری در میان مدیران و متولیان جامعه باید بیشتر خودنمایی کند.

این مسئول قضایی گفت: هرگاه تحقق عدالت که هم تکلیف دینی و هم اجتماعی است در جامعه شکل بگیرد و کارگزاران نیز عدالت محور باشند، به تبع آن مردم نیز به حق و عدالت خواهند گروید؛ چراکه مردم تابع کارگزاران خود هستند. اگر از آن‌ها خدمت‌گزاری و اجرای عدالت ببینند، به طور قطع به حق تمایل پیدا می‌کنند و بدون تردید بخش عمده‌ای از رفتار مردم تحت تاثیر روش و منش مدیران و حاکمان جامعه است.
رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: بحمدالله در نظام اسلامی ما قضات عدالت‌محور با ویژگی‌های اسلامی فراوانی هستند که در جهت ایجاد امنیت و تحقق عدالت در جامعه مخلصانه تلاش می کنند. از این میان دادگستری استان تهران به عنوان پیشانی قوه قضاییه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این اقتضا را دارد که از سعی و تلاش قضات و کارمندان که اجرای عدالت می‌کنند، تقدیر کند.
در این مراسم عباس پوریانی با اخذ ابلاغ قضایی خود به عنوان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران آغاز به کار کرد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات ارزشمند مظفر احمدی که پس از 34 سال خدمت قضایی به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، تقدیر به عمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *