جزئیات گزارش شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس

11:29 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو هیات رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی گفت: شمخانی گزارشی را از شرایط عراق،‌ افغانستان و فلسطین به نمایندگان ارائه داد.

: عضو هیات رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی گفت: شمخانی گزارشی را از شرایط عراق،‌ افغانستان و فلسطین به نمایندگان ارائه داد.

به گزارش ، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیرعلنی با حضور علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی را درباره شرایط عراق، افغانستان و کشورهای منطقه به نمایندگان ارائه داد که باید از تلاش وی و همکارانشان در شورای عالی امنیت ملی تشکر و قدردانی کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: از جمله موضوعات مهمی که در این جلسه به آن پرداخته شد حضور داعش و نفوذ این گروهک تروریستی در کشورهای منطقه بود که متاسفانه حمله این گروهک تروریستی به کردستان عراق اتفاقات نابهنجاری را در این منطقه به وجود آورد و به اعتقاد من این موارد جزو ددمنشانه‌ترین حوادثی بود که در طول تاریخ اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این جلسه به آن توجه شد حمله رژیم صهیونیستی به غزه و جنگ یک ماهه علیه مردم مظلوم فلسطین بود و شمخانی در یک گزارش، جمع‌بندی کاملی از دفاع مردم غزه که ماحصل تلاش‌های شش روزه و 22 روزه بود را ارائه دادند و تاکید شد که خساراتی که طی این مدت به رژیم صهیونیستی وارد شد بسیار سنگین و غیرقابل جبران است.

نعمتی افزود: به رغم اینکه بسیاری از رسانه‌‌های غربی به دنبال این بودند که پیروزی مردم غزه را کمرنگ نشان دهند اما خوشبختانه پیروزی از آن ملت فلسطین و مقاومت است و در این جنگ به طور قطع مقاومت و حماس به اهداف خود دست پیدا کرد اما موضوعی که حائز اهمیت است این مورد می‌باشد که رژیم صهیونیستی به رغم همه ادعاهای خود کودکان و زنان را در این جنگ مورد حمله قرار داد البته همین که رژیم صهیونیستی و حامیانش نمی‌گویند که ما در جنگ غزه پیروز شدیم نشان از آن دارد که شکست سنگینی را متحمل شدند.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره امنیت مرزهای غربی افزود: خوشبختانه ما از نظر امنیت و دفاع در آمادگی کامل هستیم و هیچ نگرانی وجود ندارد. البته در رابطه با انتخابات افغانستان نیز در این جلسه گفتگوهایی انجام شد و مسائلی که در این کشور اتفاق افتاده است به دور از چشم مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ما امیدواریم که هر چه سریعتر نتایج قانونی انتخابات در این کشور اعلام شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *