نان باید 35درصدی گران شود

13:26 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: با توجه به اینکه از دو سال گذشته قیمت نان ثابت بوده و هیچ تغییری در نرخ این کالا به وجود نیامده است، نانوایان درخواست تعیین تکلیف نرخ نان را از دولت دارند.

: با توجه به اینکه از دو سال گذشته قیمت نان ثابت بوده و هیچ تغییری در نرخ این کالا به وجود نیامده است، نانوایان درخواست تعیین تکلیف نرخ نان را از دولت دارند.

ریس سابق اتحادیه نان سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان مطلب فوق افزود: تمام کالاها در دوسال اخیر افزایش بی سابقه داشته است اما نرخ نان هیچ تغییری نکرده و این اتفاق باعث افزایش هزینه برای نانوایان شده و ورشکستگی انان را در پی دارد.

حسین نظری در ادامه افزود: با توجه به اینکه یارانه گندم به کشاورزان پرداخت شده و قیمت خرید تضمینی 1050 تومان اعلام شد از طرفی دولت ، آرد را با قیمت 460 تومان به کارخانه می دهد و کارخانه با قیمت 600 تومان آرد را به نانوا می‌فروشد، در این پروسه فقط نانوایان هستند که نرخ تولیدشان هیچ تغییری نکرده و هیچ تسهیلاتی به آنان داده نشده است.

وی افزود: به اعتقاد نانوایان دولت باید نرخ نان را 35 درصد افزایش دهد تا جبران هزینه‌های آنها شود.

به گفته نظری نانوایان به دلیل افزایش هزینه ها مجبور هستند مثلا کنجد بیشتری به نان زده و نان را به اجبار با قیمت گرانتر به مشتری بفروشند که این خلاف قانون است. از طرفی به دلیل فشار مالی نمی‌توانند مواردی را مانند بهداشت یا استفاده از کارگر متبحر رعایت کنند که این اتفاق اگر ادامه داشته باشد تبدیل به معضل بزرگی خواهد شد.

حسینی افزود: نانوایان از دولت و نهادهای مربوطه درخواست دارند که نرخ نان را با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات و کالاها افزایش دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *