رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت مجمع نمایندگان مجلس استان همدان از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

15:36 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۴۵
خبرگزاری میزان: عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان مجلس استان همدان نسبت به ارائه هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره خبر داد.

: عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان مجلس استان همدان نسبت به ارائه هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره خبر داد.
به گزارش ، عطاءالله سلطانی نمایش را یکی از هنرهای قدیمی دانست که در کشور ما سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به همین دلیل افراد از کودکی و خردسالی با آن آشنا میشوند و گفت: تئاتر از روزگاران قدیم به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ، مفاهیم و آموزه ها به مخاطب مورد توجه جدی بوده و اکنون نیز از اعتبار انتقالی آن چیزی کم نشده است.
وی افزود: زنده بودن تئاتر، آن را از سایر هنرها متمایز و اثرگذاری آن را بیشتر کرده و این نفوذ در مخاطب کودک و نوجوان مضاعف میشود زیرا ذهن کودک کاملا مستعد و آماده برای پذیرش نکات و مطالب جدید و تازه است.
این نماینده مردم استان همدان در مجلس متمرکز شدن توجه به تئاتر کودک و نوجوان در قالب یک جشنواره مستقل را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: ما مفتخر هستیم همدان که تا پیش از این به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایرانی لقب گرفته بود، اکنون میزبان یکی از جشنواره های مهم تئاتری کشور شده است و باید به هنرمندان و مسئولان این استان که باعث شده اند استان همدان در این زمینه پیشقدم باشد، دست مریزاد گفت.
سلطانی زیرساخت های استان همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: اگرچه زیرساختهای تئاتر همدان در شرایط کنونی مطلوب است ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد و باید چشم اندازی مشخص شود تا حرکت صعودی جشنواره -از نظر کمی و کیفی- بر اساس آن صورت گیرد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه های مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس، بازگردانده شدن امتیاز میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به این استان بود که خوشبختانه مرتفع شد و اکنون نیز ما برای هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره اعلام آمادگی میکنیم.
گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *