با مدیریت تولید دلالان میوه قابل حدف هستند/ وجود دلالان با منافع عده‌ای گره خورده

12:46 - 25 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه باغداران گفت: مشکل اصلی در به وجود آمدن دلالان میوه، نبود مدیریت هماهنگ و منسجم در تولید محصولات و در ادامه توزیع و تنظیم بازار است که این معضل با مدیریت کارآمد به سادگی قابل حل است.

: رییس اتحادیه باغداران گفت: مشکل اصلی در به وجود آمدن دلالان میوه، نبود مدیریت هماهنگ و منسجم در تولید محصولات و در ادامه توزیع و تنظیم بازار است که این معضل با مدیریت کارآمد به سادگی قابل حل است.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: اگر بحث تنظیم بازار و مدیریت تولید منسجم شود، مثلا تولید به اندازه باشد نه محصول اضافه و نه کم باشد و در ادامه تنظیم بازار نیز با مدیریت صحیح انجام شود دیگر دلالی میوه کاملا از بین خواهد رفت.

دلالی بازار میوه همواره وجود داشته و از طرفی برای حل آن، اتحادیه‌ها، مجامع صنفی، تشکل‌ها و تعاونی‌ها به صورت مشترک المنافع آماده تغییر و مبارزه با این معضل هستند اما این اتفاق همچنان با سد بزرگی مواجه است.

وی با کنایه می‌افزاید: شاید صلاح می‌دانند که این گروه‌ها باشند زیرا جمع آوری دلالان هیچ بحث پیچیده‌ای نیست و این کار با یک پروسه یک ساله با مسیری شفاف حل می‌شود.

شادلو با بیان اینکه عواملی موثر در حل بحث دلالی وجود دارند که هیچگاه به آنها توجهی نشده است، گفت: فرهنگ سازی، آموزش، اصلاح زیرساخت‌ها و مدیریت منسجم از عوامل مهم و موثری است که می‌تواند به سادگی و در مدتی کوتاه معضل دلالی در بازار میوه را حل کند.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: متاسفانه در حوزه قوانین هم مشکل داریم و استفاده و الگوبرداری از قوانین کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه می‌تواند به این معضل کمک کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *