یوزپلنگ طلایی به فیلیپین رفت

11:22 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۶۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: جشنواره فیلم لوکارنو با معرفی فیلم «از آنچه گذشته است» به عنوان برنده یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم پایان یافت.

: جشنواره فیلم لوکارنو با معرفی فیلم «از آنچه گذشته است» به عنوان برنده یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم پایان یافت.
به گزارش : فیلم «از آنچه گذشته است» به کارگردانی «لاو دیاز» از فیلیپین موفق به کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم از جشنواره معتبر فیلم لوکارنو 2014 شد.
این فیلم علاوه‌بر کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی، جایزه فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدین فیلم)، جایزه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فیلم را به همراه جایزه کیفیت زندگی جشنواره را از آن خود کرد.
«لاو دیاز»، کارگردان فیلیپینی برنده یوزپلنگ طلایی پس از کسب این جایزه آن را به پدرش تقدیم کرد گفت: او عاشق سینما بود و این عشق را به من تسرّی داد. وی این جایزه را متعلق به مردم فیلیپین و سپس تمام فیلمسازان جهان از جمله «پدرو کاستا» کارگردان پرتغالی دانست.
داستان فیلم سیاه و سفید «از آنچه گذشته است» حول محور زندگی مردم فقیر روستایی در یکی از دور افتاده‌ترین مناطق کشور فیلیپین پیش از اعلام حکومت نظامی در سال 1972 است.
بخش رقابتی بین‌المللی جشنواره فیلم لوکارنو به ریاست «جیانفرانکو روسی»، جایزه ویژه هیات داوران این رویداد سینمایی را نیز به فیلم «گوش کن فیلیپ» ساخته «الکس راس پری» از آمریکا اعطا کردند و جایزه یوزپلنگ‌ طلایی بهترین کارگردانی نیز به «پدرو کاستا»، کارگردان پرتغالی فیلم «پول اسب» رسید.
همچنین در بخش بهترین بازیگری، یوزپلنگ طلایی بازیگری مرد و زن به ترتیب به «آرتم بیستروف» برای فیلم «احمق» (روسیه) و «آرین لابد» برای نقش‌آفرینی در فیلم «فیدلیو» (فرانسه) تعلق گرفت.
فیلم «ventos de agosto» ساخته «گابریل ماسکارو» برزیلی نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران بخش اصلی این رویداد سینمایی قرار گرفت .
در بخش «یوزپلنگ فردا» این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو، جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل به «کالاهای متروک» به کارگردانی مشترک «پیا بورگ» و «ادوارد لاورنسن» از انگلیس رسید و یوزپلنگ نقره‌ای نیز به فیلم «کشتی شکسته» ساخته «مورگان نیب» از هلند تعلق گرفت.
جشنواره لوکارنو امسال از «ژولیت بینوش»، بازیگر سرشناس فرانسوی با اعطای جایزه دستاورد هنری جشنواره لوکارنو تقدیر کرد و «آنیس واردا»، کارگردان صاحب نام یونانی - فرانسوی نیز جایزه یوزپلنگ افتخاری جشنواره را دریافت کرد.
«رومن پولانسکی»، کارگردان 80 ساله و مولف‌ لهستانی و خالق آثاری چون «محله چینی‌ها» و «پیانیست» که قرار بود در جشنواره فیلم لوکارنو با اعطای جایزه دستاورد هنری مورد تقدیر قرار گیرد و کلاس‌های پیشرفته فیلمسازی برگزار کند، در بیانیه‌ای به سبب مخالفت برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها از سفر به کشور سوئیس و حضور در این رویداد سینمایی را انصراف داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *