رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

داوطلبان کنکور مراقب سایت‌های جعلی باشند

14:16 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۱۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: پلیس فتا از داوطلبان کنکور خواست تا مراقب سایت های جعلی انتخاب رشته و مشاوره های اینترنتی برای انتخاب رشته باشند.

: رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از داوطلبان خواست تا مراقب سایت های جعلی انتخاب رشته و مشاوره های اینترنتی برای انتخاب رشته باشند.


به گزارش ، سرگرد سهیل خاکشور در رابطه با جزئیات این خبر افزود: با توجه به حجم وسیع استفاده اقشار مختلف جامعه از فضای مجازی، برخی افراد بدنبال سوءاستفاده از فعالیت گسترده مردم در این فضا، برای انجام انواع فعالیت های مجرمانه خود هستند.

وی ادامه داد: افراد کلاهبردار با توجه به مناسبت های پیش رو اقدام به تبلیغ با عنوان های متناسب و ایجاد سایت های جعلی به منظور کلاهبرداری از افراد جامعه می کنند. لذا داوطلبانی که در کنکورهای برگزار شده سال جاری شرکت کرده اند، باید مراقب سایت های جعلی انتخاب رشته، همچنین ارائه مشاوره های اینترنتی برای انتخاب رشته باشند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: با داغ شدن تب کنکور و انتخاب رشته ، افراد سودجو با راه اندازی سایت های جعلی، تبلیغ، ارائه قیمت‌های بسیار پایین و ... افراد را ترغیب می کنند تا از خدمات آنان برای مشاوره بهره‌مند شوند ، اما غافل از اینکه این سایت ها تنها زمینه ای برای کلاهبرداری از داوطلبان است و ممکن است این افراد به دنبال سرقت اطلاعات شخصی در حین ثبت نام و سوء استفاده از آن باشند.

سرگرد خاکشور اظهار کرد: پلیس فتا به داوطلبانی که قصد دارند از مشاوره های آنلاین و سایت های قانونی و دارای مجوز استفاده کنند توصیه می کند که هنگام ورود به صفحه پرداخت الکترونیکی نکات امنیتی را رعایت کرده و گرفتار شگرد فیشینگ افراد فرصت طلب نشوند.

این مقام انتظامی با توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: اینگونه صفحات به طور جعلی و فاقد هویت واقعی بوده و با هدف کلاهبرداری و اخاذی ایجاد شده اند و فعالیت این سایتها به طور عمده کلاهبرداری است، لذا به شهروندان توصیه می شود نسبت به پرداخت اینترنتی در این صفحات و وبلاگ ها و سایت های خودداری و در صورت مشاهده به آدرس اینترنتی پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *