رونمایی از مجموعه «دولت مخفی» همراه با تکریم آزادگان

14:44 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۲۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: آئین تجلیل از آزادگان سرفراز و رونمایی از مجموعه تلویزیونی «دولت مخفی» امروز 26 مرداد همزمان با سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن آمفی تئاتر ساختمان شبکه دو برگزار شد.

: آئین تجلیل از آزادگان سرفراز و رونمایی از مجموعه تلویزیونی «دولت مخفی» امروز 26 مرداد همزمان با سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن آمفی تئاتر ساختمان شبکه دو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی میزان، در این مراسم بخشی زاده مدیر شبکه دو، صباح مدیر فیلم و سریال شبکه دو، مهندس سلطانیان رئیس پخش و فرمانده پایگاه بسیج شبکه دو، آذین نماینده مجلس، جعفری مشاور سازمان،دکتر قاسمی فرماندهی بسیج حوزه معاونت سیما و جمعی از عوامل و سازندگان سریال «دولت مخفی» حضور داشتند.


علی بخشی زاده: عراقی ها هم حجت الاسلام ابوترابی را دوست داشتند
بخشی زاده ضمن خوشامد به حضار گفت: در ایران و در زمان جنگ از 33 ملت، اسیر داشتیم از خلبان فرانسوی گرفته تا ... اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که به همت این افراد حتی یک میلی متر هم از خاک کشور و عزت ایران کم نشد.
وی در خصوص ابوترابی که در این سریال به طور مفصل به زندگی و خصیصه های او پرداخته شده است، گفت: ایشان بسیار مهربان و دوست داتنی بودند حتی برای عراقی ها. روزهای آخر اسارت، یکی از عراقی ها آمد و گفت: اگر امام هم در زندگی و کار خود مثل ایشان(ابوترابی) عمل کرده اند، مطمئنا رژیم بعث در اسارت بوده است.
وی ضمن اشاره به شخصیت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و تاثیراتی که در دوران جنگ روی بسیاری از اسرا داشت، افزود: یادم هست که فردی به نام کاظم عراقی مسئول شکنجه اردوگاه ما بود و آنقدر آقای ابوترابی با او برخورد خوبی داشتند که بعد از مدتی این کار را کنار گذاشت و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شد و همانجا هم به شهادت رسید.

آخوندی: از تمام افرادی که در ساخت «دولت مخفی» کمک مان نکردند، سپاسگذارم
حمید آخوندی یکی از تهیه کننده های «دولت مخفی» درباره این مجموعه تلویزیونی گفت: دولت مخفی دو تهیه کننده و دو کارگردان دارد. من و علیرضا جلالی تهیه کنندگی و عبدالحسن برزیده و راما قویدل کارگردانی اثر را بر عهده داشتند. فصل شمال ،زندگی و خانواده را عبدالحسن برزیده و فصل اردوگاه را راما قویدل کارگردانی کرده است.
وی افزود: از تمام افرادی که در این مدت و برای این سریال کمک مان نکردند تشکر می کنم. برای اینکه یک بار دیگر ثابت شد کار کردن در حوزه دفاع مقدس، مثل همان زمان و بچه های آن دوره مظلوم واقع شده است. خیلی ها آمدند، قول دادند، اما عمل نکردند و شرایط کار را برای ما سخت تر کردند.
وی در ادامه بیان کرد: در طول این مدت که به صورت متمرکز روی موضوع اسرا و جانبازان تحقیق کردیم به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از این مسائل ناشناخته مانده است که از همین جا از سازندگان می خواهم تا به سمت این دست موضوعات بروند که مغفول مانده است.


صباح مدیر فیلم و سریال شبکه دو: خوشحالم که دولت مخفی در کارنامه کاریم است
صباح مدیر فیلم و سریال شبکه دو در ادامه این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در دوران مدیریت من و در کارنامه کاریم در موسسه آوای پژمان فیلم این سریال را در دست ساخت داشتم، آنهم به این خاطر که شخصیت والای علی اکبر ابوترابی را نشان دادیم. بزرگترین خصلتی که از ایشان سراغ داشتم این بود که دل بسیار اقیانوسی داشت و به عنوان یک پدر در اردوگاه ما حضور داشت.
در پایان این مراسم با حضور بخشی زاده، جعفری، حسن خجسته رییس کمیسیون داخلی مجلس و نماینده همدان، حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش و فرمانده پایگاه بسیج معاونت سیما از سیدمهدی نوعی تصویربردار، محسن قاسمیان تکنسین فنی و علی بخشی زاد مدیر شبکه 2 به عنوان آزادگان جنگ تحمیلی تقدیر شد و بخشی‌زاده نیز جایزه خود را به خانواده شهیدان فراهانی و گودرزی، تصویربرداران برنامه آسمان که در مراسم شهید شوشتری شهید شده‌اند تقدیم کرد.
سریال «دولت مخفی» در 28 قسمت 45 دقیقه‌ای به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو تولید شده و در سه فصل، سال های دفاع مقدس و نیز اسارت رزمندگان ایرانی در اردوگاه های بعثی را به نمایش می گذارد.
پژمان بازغی‌، لاله اسکندری‌، سام درخشانی‌، سیروس گرجستانی‌، سعید داخ‌،روح اله کمانی،مهدی صبایی، فرهاد بشارتی،علی اوسیوند‌، مهدی صباح و... از بازیگران این سریال هستند که در مراسم امروز ، راما قویدل، حمید آخوندی، روح اله کمالی، علی اوسیوند و مهدی صبایی حضور داشتند.

*اواسط مراسم بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اسرا به همراه تصاویری از این سخنرانی پخش شد. هم چنین بخش کوتاهی از فصل اردوگاه سریال «دولت مخفی» نیز در حضور سایرین به نمایش درآمد.
*پویا بابایی خواننده تراکی به نام «زخم قدس» بروی صحنه آمد و این ترانه را برای مردم اجرا کرد که به همراه آن تصاویری از مردم غزه به نمایش درآمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *