ملت ایران معرف اسلام رحمانی است/ صهیونیست‌ها بویی از انسانیت نبرده‌اند

15:15 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: گروه تروریستی داعش به عنوان غده چرکین تحت عنوان اسلام، امروز در عراق و سوریه مرتکب جنایت می‎شود و جمهوری اسلامی ایران باید چهره رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کند.

: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: گروه تروریستی داعش به عنوان غده چرکین تحت عنوان اسلام، امروز در عراق و سوریه مرتکب جنایت می‎شود و جمهوری اسلامی ایران باید چهره رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کند.

به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری در کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده که به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان در سالن سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به ایثار و جانفشانی ازادگان تصریح کرد : آزادگان عزیز در سخت‌ترین شرایط از آرمان‌های امام و انقلاب در زمانی که در چنگال دشمنان بودند مقاومت کردند.

جهانگیری با اشاره به اینکه شهدای غریب آزاده همه نشانه‌های افتخار را دارند ، افزود: مکتبی که چنین انسان‎های آزاده‌ای دارد هرگز شکست نخواهد خورد.

وی سپس به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که رژیم‌های گرگ‎صفتی همچون صهیونیست‌ها که از انسانیت بویی نبرده‌اند جنایت می‌کنند و تجاوزات بی‌سابقه‎ای را مرتکب می‎شوند و این درحالی است که وجدان‎ها و سازمان‌های بین‎المللی از کنار این جنایات به صورت خاموش عبور می‎کنند.

جهانگیری افزود : فقط جمهوری اسلامی ایران است که ندای مظلومیت قربانیان این جنایات را سر می‌دهد و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار این مسیر بوده است و شاهد هستیم که پس از یک ماه سازمان‌های بین‌المللی برای دفاع از مردم مظلوم غزه به پا خاسته‎اند.

وی از گروه تروریستی داعش به عنوان غده چرکین دیگر در منطقه یاد کرد و گفت: این گروهک تروریستی تحت عنوان اسلام، امروز در عراق و سوریه مرتکب جنایت می‎شود و جمهوری اسلامی ایران باید چهره رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کند و نباید بگذاریم چهره خشنی از اسلام در دنیا مطرح شود.

معاون اول رئیس‎جمهور تصریح کرد: ملت سرنوشت‎ساز ایران حتما معرف اسلام رحمانی خواهد بود و تلاش خواهد کرد عدالت و رحمانیت اسلام را در دنیا معرفی کند و این مسیری است که دولت تدبیر و امید هم آن را دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب آزاده و خانواده‎هایشان گفت: ما و همکاران‎مان در بنیاد شهید وظیفه خود می‌دانیم که فرهنگ ایثار و مقاومت را سینه به سینه به نسل‎های آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به نحوه اسارت ازادگان در دوران دفاع مقدس افزود: نود درصد ازادگان به هنگام اسارت مجروح بودند و تا پای جان از میهن دفاع کردند.

شهیدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر نشر آثار در زمینه ایثار و فداکاری رزمندگان و آزادگان در طول دفاع مقدس تصریح کرد: ما با تمام توان در این زمنیه تلاش می‌کنیم تا این فرهنگ برای نسل‌های بعد زنده بماند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد : دبیرخانه فرهنگ مقاومت و شهادت را به دستور رئیس‌جمهور فعال کردیم.

در دوران دفاع مقدس 570 نفر از آزادگان در اردوگاه‌های صدام به شهادت رسیدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *