7.5 میلیون خانوار بی‌سر و صدا سبد کالا می‌گیرند/ یارانه پردرآمدها حذف شود

10:36 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان وزارت کار، اکنون به صورت بی سر و صدا به 7 میلیون و پانصد هزار نفر سبد کالا تعلق می گیرد، گفت: دولت با تعیین سقف درآمدی برای خانوار ها یارانه پر درآمدها را حذف کند.

: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان وزارت کار، اکنون به صورت بی سر و صدا به 7 میلیون و پانصد هزار نفر سبد کالا تعلق می گیرد، گفت: دولت با تعیین سقف درآمدی برای خانوار ها یارانه پر درآمدها را حذف کند.

به گزارش ، احمد امیرآبادی فراهانی گفت: درخواست ما ازدولت، اجرای قانون است، در قانون بودجه سال 93 آمده که دولت یک سقف درآمدی برای خانوار تعیین و درآمد های بیشتر از آن را، از دریافت یارانه محروم کند.

امیرآبادی افزود: اما متاسفانه دولت تاکنون اقدام قابل توجهی را در راستای شناسایی و حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی انجام نداده است.

وی همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تخصیص سبد کالا به خانوارهای کم در آمد بیان کرد: طبق اعلام مسئولان این وزارتخانه، اکنون به صورت بی سر و صدا به 7 میلیون و پانصد هزار نفر سبد کالا تعلق می گیرد، اما آنچه مهم است اینکه، طبق قانون سال 93 ،نباید به تمام افراد یارانه نقدی پرداخت می شد، در صورتیکه اکنون تمامی ثبت نام کنندگان، یارانه نقدی را با میزان ثابت دریافت می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اینکه پرداخت یارانه نقدی بدون تعیین سقف درآمدی است، گفت: قانون گذار این وظیفه را بر عهده دولت نهاده و دولت باید هر چه زودتر به فکر تعیین تکلیف این موضوع باشد، چرا که دیر یا زود باید اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی محروم و قانون به صورت کامل اجرا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *