فوت همسر و طلاق بیشترین دلایل سرپرست خانوار شدن زنان

11:13 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۶۶
خبرگزاری میزان: قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: 71.4درصد زنان بر اثر فوت همسر، 3.6 به دلیل بدسرپرست بودن، 20 درصد بر اثر طلاق و 5 درصد به علت ازدواج نکردن، سرپرست خانوار شده‌اند.

:  قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 3 هزار خیریه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، گفت: هم اکنون بیش از 192 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان تا زمان توانمندسازی قرار دارند.

به گزارش ، قاسم عبدالله زاده افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار بر اساس سرشماری های سال 85 و 90 از 9.5 درصد به 12.5 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که 71.4 درصد زن بر اثر فوت همسر، 3.6 زن بدسرپرست، 20 درصد بر اثر طلاق و 5 درصد به علت ازدواج نکردن، سرپرست خانوار شده‌اند.

عبدالله زاده با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، گفت: لازم است اطلاعات این دسته از زنان در سامانه جامع ایرانیان ثبت شود. سازمان ثبت احوال از سال‌های 69 تا 70 روی بانک اطلاعاتی در حال کار کردن است، زیرا نباید منابع کشور را در جاهای مختلف هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: راه اندازی بانک اطلاعاتی اقدام خوبی است اما باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد و اطلاعات در آن امنیت داشته باشد تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

عبدالله زاده ادامه داد: همچنین لازم است بانک اطلاعاتی زمینه هم افزایی دستگاه‌ها را فراهم آورد و امکانات را در مسیر همگرا هدایت کند.

قائم مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشوریکی از برنامه‌های این سازمان توانمند سازی جامعه تحت پوشش است افزود: سالانه 10تا 12درصد مددجویان توانمند و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می‌شوند.

عبدالله گفت: متاسفانه زنان سرپرست خانواری که وارد چرخه خدمت گیری از سازمان بهزیستی می‌شوند بیشتر از خروجی‌ها است بنابراین لازم است نیروی تمامی دستگاه‌ها را در جهت ایجاد زندگی خوب برای این دسته از زنان بسیج کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *