ارائه نخستین گزارش از طرح تحول سلامت در هفته دولت

11:22 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تدوین شاخص‌های طرح تحول نظام سلامت در مرکز ملی تحقیقات سلامت آغاز شده است و در هفته دولت نیز نخستین گزارش درباره شاخص‌های ملی این طرح اعلام خواهد شد.

: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت واین وزارتخانه در سال جاری را حل 2معضل دارو و مشکلات حوزه درمان دانست و افزود: به دنبال اجرای راهکارهایی کنترل مباحث مربوط به حوزه دارو و پس از آن با اجرای طرح تحول سلامت، زمینه برقراری آرامش در این حوزه  فراهم شد.

به گزارش ؛ محمد حاجی آقاجانی افزود: بنابرایناین امکان ایجاد شد تا وزارت بهداشت بتواند در ادامه طرح تحول، اقدامات زیربنایی و عمده دیگری را نیز انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت با یادآوری توجه ویژه این وزارتخانه به امر پیشگیری و بهداشت در کشور گفت: امیدواریم با حساسیت و تاکید وزارت بهداشت بتوانیم حرکت متوازن و همه جانبه‌ای را در مقوله بهداشت، پیشگیری و درمان و نیز در حوزه دارو، آموزش و پژوهش شاهد باشیم.

آقاجانی با بیان این که در حال حاضر در فاز سوم طرح تحول نظام سلامت قرار داریم،گفت: فاز نخست طرح تحول نظام سلامت از اول آبان ماه 92 طی 6 ماه کار مطالعاتی و تدوین برنامه آغاز شد، از 15 اردیبهشت ماه نیز به تدریج برنامه های طرح تحول کلید خورد، سه ماه فاز استقرار این برنامه به طول انجامید و از 15 اردیبهشت ماه به طور رسمی فاز سوم یعنی پایش، ارزیابی و نظارت برنامه‌ها آغاز شده است.

به گفته وی در فاز سوم چندین اتفاق خواهد افتاد؛ حضور همکاران و بازرسان دبیرخانه ستاد تحول در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور از جمله این اقدامات است همچنین طرح تحول در دو استان مرکزی و آذربایجان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و سایر استان‌ها نیز به تدریج مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در مرکز ملی تحقیقات سلامت نیز تدوین شاخص‌های طرح تحول نظام سلامت آغاز شده است و در هفته دولت نخستین گزارش درباره شاخص‌های ملی این طرح اعلام خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *