30درصد از خانوارهای کشور اجاره‌نشین هستند/ کمبود یک میلیون و 600هزار مسکن در کشور

11:25 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۷۲
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، از افزایش تعداد خانوارهای اجاره نشین در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد از خانوارهای کشور اجاره نشین هستند.

: عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، از افزایش تعداد خانوارهای اجاره نشین در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد از خانوارهای کشور اجاره نشین هستند.
 
مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به روند کاهش قدرت خرید خانوارهای ایرانی برای خرید ملک اعلام کرد: در حال حاضر مسکن در ایران یک کالای تورمی است که براساس نرخ تورم افزایش می یابد. 

وی، در ادامه از عدم تعادل در روند عرضه و تقاضای ملک در کشور خبر داد و افزود: به دلیل افزایش حجم تقاضا و عرضه محدود مسکن هم اکنون به یک میلیون و 600 هزار ملک در کشور نیازمندیم که در صورت عدم تامین با افزایش قیمت مسکن در سال های آینده مواجه خواهیم شد.
 
خسروی، در ادامه از افزایش نرخ اجاره بها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: نرخ اجاره بها تا پایان سال جاری براساس نرخ تورم به صورت میانگین ما بین 25 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت. 

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک در خصوص کاهش خرید خانه و افزایش اجاره‌نشینی در سال گذشته ادامه داد: پس از سال 91 به رکود رسیدیم به همین دلیل سرمایه‌داران ترجیح دادند سرمایه‌های خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌هایشان را از بازار مسکن بیرون کشیدند که این عامل به ضرر مشاوران املاک است و سعی کردیم جلوی جهش قیمت‌ها را بگیریم چون به این ترتیب خرید و فروش در بازار کم می‌شود و این عامل مشاوران املاک را هم متضرر می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *