رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش برای تامین پایدار گاز در زمستان/ سومین واحد پالایشگاه فاز 12 آماده دریافت گاز ترش شد

13:35 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مجری فاز 12 پارس جنوبی از آمادگی واحد سوم پالایشگاه این فاز برای دریافت گاز ترش از دریا طی یک تا دو هفته آینده خبر داد.

: مجری فاز 12 پارس جنوبی از آمادگی واحد سوم پالایشگاه این فاز برای دریافت گاز ترش از دریا طی یک تا دو هفته آینده خبر داد. 

رسول فلاح نژاد با بیان این که با بهره برداری از سکوهای B و C فاز 12 پارس جنوبی بیش از 1.5 میلیارد فوت مکعب به تولید گاز این فاز افزوده می شود، گفت: با وجود آن که این دو سکو به دلایل مختلف با تاخیر در موقعیت خود نصب شده اند؛ اما هم اکنون تلاش می شود این تاخیر با شتاب در عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی جبران شود. 

وی با اشاره به آمادگی خط لوله و پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی برای دریافت گاز ترش دریا، گفت: تلاش می شود افزایش تولید گاز در این فاز تا پیش از آذر امسال محقق شود.

صادرات 2.3 میلیون بشکه میعانات فاز 12
مجری فاز 12 پارس جنوبی گفت: هم اکنون واحدهای دریافت گاز ترش، جداسازی میعانات گازی، ذخیره سازی و بارگیری میعانات در پالایشگاه این فاز در حال فعالیت هستند و تاکنون بیش از 2.3 میلیون بشکه میعانات گازی این فاز صادر شده است.
 
فلاح نژاد از اجرای عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی واحدهای های چهارم تا ششم پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و گفت: با راه اندازی 6 واحد این پالایشگاهی تا پایان امسال روزانه بیش از 60 تا 65 میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور افزوده خواهد شد. 

به گزارش شانا، هم اکنون عملیات هوکاپ (اتصال خط لوله به سکو) سکوهای B و C فاز ١٢ پارس جنوبی به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ٤٥,٤٦ و ١٣.٧ درصد به دست صدها نفر از متخصصان کشورمان در حال انجام است؛ بر اساس برنامه ریزی انجام شده عملیات هوکاپ این دو سکو باید شهریور ماه به پایان برسد. 

فاز ١٢ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه اندازی این فاز را برعهده دارد.
میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣٠٠٠ متری زیر کف خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *