خودروسازان باید نسبت به کاهش قیمت منعطف باشند

13:42 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در خصوص اختلاف نظر بین دولت، خودروسازان و مجلس گفت: خودروسازان باید نسبت به کاهش قیمت منعطف باشند.

: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در خصوص اختلاف نظر بین دولت، خودروسازان و مجلس گفت: خودروسازان باید نسبت به کاهش قیمت منعطف باشند.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: با توجه به اینکه خودروسازان همواره انتظار دارند که دولت و مجلس در قیمت‌گذاری خودرو دخالتی نداشته باشند، در مقابل باید از خودروسازان قول گرفته شود که آنها هم از دولت هم انتظار داشته باشند که تعرفه‌های پایین در حوزه واردات خودرو در نظر گیرد.

به گفته برخوردار، با این اتفاق یک رقابت سالم در بازار خودرو ایجاد خواهد شد که تا کنون هیچگاه شاهد آن نبوده‌ایم.

رییس مجمع واردات با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری عظیمی در کشور در حوزه خودرو صورت گرفته است، افزود: برای اینکه سرمایه‌گذاری های صورت گرفته هدر نرود باید به خودروسازان یک بازه زمانی داده شود تا نسبت به افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ها اقدام کنند.

وی افزود: تا به حال در حوزه خودرو، حرکتی که به نفع مصرف کننده باشد را ندیده‌ایم و همواره مصرف کننده در زیان بوده است.

گفتنی است، رییس شورای رقابت در خصوص تعیین قیمت خودرو شورای رقابت بازار خودرو در کشور انحصاری و در دست دو شرکت بزرگ خودروساز است که می‌توانند با افزایش یا کاهش میران تولید، با قیمت‌ها بازی کنند و حاشیه بازار ایجاد کنند.

به گفته رضاشیوا، در حال حاضر قیمت برخی خودروها حتی از قیمت کارخانه نیز پایین‌تر آمده و پیش‌بینی می‌شود حاشیه بازار خودرو طی یکی، دو ماه آینده جمع شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *