نابودی کامل گونه گیاهی اورس در آتش سوزی پارک گلستان

15:32 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۳۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پایش و نظارت محیط زیست گلستان از نابودی کامل گونه گیاهی اورس در پارک ملی گلستان بر اثر حریق خبر داد و گفت: باید منتظر باشیم تا اکوسیستم خودش دست به احیاء آسیب ها بزند، زیرا در پارک های ملی اجازه دخالت انسانی وجود ندارد.

: معاون پایش و نظارت محیط زیست گلستان از نابودی کامل گونه گیاهی اورس در پارک ملی گلستان بر اثر حریق خبر داد و گفت: باید منتظر باشیم تا اکوسیستم خودش دست به احیاء آسیب ها بزند، زیرا در پارک های ملی اجازه دخالت انسانی وجود ندارد.

مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره تعداد گونه های گیاهی آسیب دیده بر اثر حریق در پارک ملی گلستان اظهار کرد : گونه هایی که طعمه اتش شدند از خانواده گراس ها یا علفیان و نیز درختچه هایی از خانواده اورس بودند.


وی در ادامه افزود: گونه های علفی یک ساله و به صورت مقطعی قابل جایگزینی بوده، اما اورس ها به علت سرعت کم رشد و سخت بودن تکثیرشان قابل جایگزینی نیست.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم هزینه و برنامه ای برای بازسازی خسارت ها در نظر داشته باشیم زیرا طبق قانون در پارک های ملی هر گونه دخالت انسانی ممنوع است و اکوسیستم خود باید دست به احیاء آسیب های وارد شده بزند.


حسینی گفت: متاسفانه از بین رفتن و آسیب دیدن این گونه گیاهی منجر به بر هم خوردن نظم اکوسیستم در پارک ملی گلستان می شود و این مسئله بر محیط اطراف پارک نیز اثر گذار است.


گفتنی است پاک ملی گلستان از ساعات 14 تا 15 یکشنبه، 19 مرداد آغاز و حدود ساعت 18:30 روز دوشنبه به طور کامل مهار شد. در این حادثه مناطق وسیعی از ضلع جنوبی سلطان معروف به منطقه لهوندر و دیوار کجه مربوط به حوزه جغرافیایی خراسان شمالی و منطقه مرغزار اولنگ از حوزه شهرستان مراوه تپه و حوزه تنگه گل در محدوده شهرستان گالیکش از بین رفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *