جابجایی برخی مدیران با نظر ریاست قوه قضاییه به زودی اعلام می شود

16:02 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۳۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به انجام برخی تغییرات مدیریتی در دستگاه قضاء طی روزهای آینده، گفت: جابجایی برخی مدیران که با نظر ریاست قوه قضاییه صورت می گیرد، به زودی اعلام می شود.

: سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به انجام برخی تغییرات مدیریتی در دستگاه قضاء طی روزهای آینده، گفت: جابجایی برخی مدیران که با نظر ریاست قوه قضاییه صورت می گیرد، به زودی اعلام می شود.

به گزارش ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در شصت و هفتمین نشست خبری با گرامیداشت سالروز آزادی آزادگان سرافراز افزود: آنان و خانواده هایشان نماد صبر و استقامت هستند و برای نظام و کشور افتخار آفریده اند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری برای 5 سال دیگر ریاست آیت الله آملی لاریجانی را در قوه قضائیه تمدید کردند و عنایتی که مقام معظم رهبری در این ابلاغ داشتند و هم فرمایشاتی که در هفته قوه قضائیه داشتند قوه قضائیه را بر آن داشته است که بیش از گذشته تلاش کند تا منویات ایشان، آنچه بود و آنچه که هست با اهتمام بیشتری عملی کند.

محسنی اژه‌ای افزود: بنابراین قوه قضائیه تلاش دارد در این 5 ساله اقدامات جدی تری انجام دهد و به طور طبیعی در همین روزهای آینده برخی از سیاست ها و تصمیمات جدیدی در مدیریت های قوه قضائیه خواهیم داشت که متعاقبا اعلام خواهد شد و ممکن است برخی جابجایی ها در سطح مدیریت صورت بگیرد و نسبت به سیاست ها نیز تصمیمات جدید اتخاذ شود.

سخنگوی قوه قضائیه به کشفیات موادمخدر در هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: همه از مضرات و گرفتاری هایی که موادمخدر برای جامعه و جوانان ایجاد می کند مطلع هستیم و حتی بسیاری از گرفتاری ها و جرایم دیگر نیز مرتبط با موادمخدر است طوری که اکنون بسیاری از زندانی ها به خاطر جرایم ناشی از موادمخدر در زندان به سر می برند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش هایی که دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی داشتند به دنبال دستگیری سران باندهای اصلی این موادمخدر بودند و هستند طوری که در هفته های اخیر نیز 2 - 3 باند مهم موادمخدر با تلاش اداره کل اطلاعات اصفهان و دادستانی اصفهان شناسایی و اعضای باند دستگیر شدند به طوری که از یک باند آنها 915 کیلو هروئین، چندین قبضه اسلحه و اشیاء ممنوعه دیگر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: این مقدار مواد هروئین و یا کراک اگر در جامعه توزیع شود مشکلات بسیاری پیش می آید و خانواده های زیادی را گرفتار می کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: توصیه من به خانواده ها این است که با دستگاه های قضایی و اطلاعاتی همکاری کنند و خود خانواده ها نیز مراقب باشند تا بستگانشان در دام این باندها نیفتند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز در دو سه هفته اخیر موفقیت بزرگی در این خصوص داشتند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در این پرونده ها با هیچگونه اغماضی با این افراد برخورد خواهد کرد. حتی اخیرا احکامی که درباره پرونده های موادمخدر تایید شده بود اجرا شد و متخلفان به مجازات رسیدند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به جعل عنوان ها اشاره کرد و گفت: پیش از این درباره کسانی که جعل عنوان می کنند و یا کاغذی را جعل می کنند و براساس آن برای مردم مشکلاتی بوجود می آورند تذکر دادم به طوری در اواخر هفته گذشته نیز یک باند جعلی دستگیر شدند که متاسفانه بیش از 50 مهر جعلی از این باند از دستگاه های مختلف کشف شد.

وی ادامه داد: این باند نامه هایی را با این مهرهای جعلی به ادارات می فرستادند و یا خودشان مراجعه می کردند و یا به افراد مختلف مراجعه می کردند و سر آنها را کلاه می گذاشتند. مردم باید توجه کنند تا در دام این کلاهبرداران نیفتند.

محسنی اژه ای افزود: من به این افراد تبهکار نیز هشدار می دهم که دیر یا زود دستگیر می شوند و با این اقدامات خود و خانواده های خود را گرفتار نکنند. تعدادی از اعضای این باند دستگیر شده اند که 50 مهر جعلی و مدارکی از آنان کشف شد و پرونده آنان در دست رسیدگی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: به بازپرس پرونده نیز اعلام کرده ام با سرعت بیشتری به این پرونده رسیدگی کند که مسلما بعد از صدور رای اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درمورد توزیع شبنامه علیه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه به صورت مستقیم و غیرمستقیم نسبت به مقاماتی که در قانون پیش بینی شده و یکی از آنها رئیس جمهور است، توهین شود، مدعی العموم وارد شده و پیگیری می کند.

سخنگوی دستگاه قضا درمورد پرونده «م.ر» و اینکه گفته می شود حدود یک ماه آینده وضعیت این پرونده مشخص خواهد شد، گفت: زمان صدور رای را نمی دانم از کجا نقل می کنید، اما چون دادگاهی شده حکم صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان صدور رای مشخص نیست، گفت: هفته گذشته که با قاضی پرونده سخن می گفتم، او گفت تلاش دارد هرچه زودتر رای را صادر کند.

دادستان کل کشور در باره جلسه علنی و غیرعلنی دادگاه برخی شخصیت هایی که مردم نسبت به دادگاه آنها حساس هستند، گفت: نمی توانم غیر از قانون حرفی بزنم و قانون سه مصداق را برای برگزاری غیرعلنی محاکم مشخص کرده که تشخیص آن بر عهده قاضی است و نمی توانم نظر شخصی بدهم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره یک متهم بانکی کشور که در نفت جی، اتهامی متوجه اوست و قرار بازداشتش از دادسرای اصفهان صادر شده، گفت: این فرد پرونده ای داشته که قبلا حکم صادر، قطعی و اجرا شد.

محسنی اژه ای افزود: وی پرونده های مفتوح دیگری در تهران نیز داشته که در حال رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی در گزارشی برای احضار این فرد در تهران به اصفهان نیابت داده بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در این گزارش نوشته بودند که در صورت عدم حضور، این فرد را جلب کنند.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: قبل از آنکه نیابت به تهران بیاید، پرونده ای در دادسرای انتظامی قضات مفتوح بود، اما وقفه ای در نیابت به وجود نیامد.

وی در مورد اتهام این فرد گفت: اتهامش اجمالا مساله مالی است و بیش از این درباره اتهام او چیزی نمی توانم بگویم

دادستان کل کشور در پاسخ به سووال خبرنگاری درمورد انتشار فهرست بورسیه ها گفت: اگر سند طبقه بندی شده باشد، حق انتشار ندارند و چنانچه به کسی از این طریق لطمه ای وارد شود، در صورت شکایت، رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه گفته شده اتهام خبرنگاران واشنگتن پست جاسوسی است، افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و اکنون از نظر قانونی برای بیان مشخصات متهم، جزییات پرونده و اتهامات محذوریت داریم.

وی ادامه داد: البته قاضی اتهام را به متهم تفهیم می کند و همانطور که پیشتر اعلام کرده بودم، سه نفر در این ارتباط بازداشت هستند و علت بازداشت مساله مالی نیست، بلکه مساله امنیتی است.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده کرسنت گفت: این پرونده در حال رسیدگی است و اعمال ماده 18 شده و در مرحله رسیدگی به اعمال ماده 18 قرار دارد.

دادستان کل کشور در پاس به سووال دیگری مبنی بر اینکه حدود 10 نفر از محکومان موادمخدر که قرار بود پیشتر اعدام شوند طی روزهای اخیر اعدام شده اند و اینکه آیا ارتباطی بین به تعویق افتادن اعدام این افراد با تمدید ریاست آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه وجود دارد گفت: این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و بطور قطع احکام کسانی که قطعی شود، اجرا خواهد شد.

محسنی اژه ای در خصوص جعل عنوان نیز گفت: متاسفانه برخی افراد با جعل عنوان برای مردم و دستگاه قضایی زحمت ایجاد می کنند، بطوریکه اواخر هفته گذشته یک باند جاعل که بیش از 50 مهر جعلی از دستگاه های مختلف درست کرده بود، دستگیر شدند.

دادستان کل کشور افزود: اعضای این باند با مهرهای جعلی برای نهادهای مختلف نامه می فرستادند یا به صورت حضوری مراجعه و کلاهبرداری می کردند.

وی از همه دستگاه ها و مردم خواست نسبت به افرادی که تحت عناوین مختلف مراجعه می کنند یا نامه هایی را ارائه می دهند، تامل بیشتری داشته باشند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر بازداشت یک نفر دیگر در پرونده بابک زنجانی گفت: در نشست خبری قبلی گفته ام که پنج نفر در رابطه با این پرونده بازداشت هستند و از آن زمان تاکنون بازداشتی های مستقیم به هفت نفر و بیشتر افزایش پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: یک مدیر سابق نفتی که اکنون نیز یک مقام مسوول است و چند نفر دیگر نیز بازداشت شده اند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: برخی از این افراد، ارتباطی مستقیم با موضوع پول نداشته اند.

محسنی اژه ای در مورد پرونده بانک صادرات و ملی گفت: این دو بانک هنوز محاکمه نشده اند و پرونده آنها در دادگاه است.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده ستاد سوخت و آزاد شدن افرادی در این پرونده گفت: هر وقت تحقیقات یک پرونده به مرحله ای برسد که نیاز به بازداشت متهم نباشد، متهم آزاد می شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده اکنون نیز چند بازداشتی دارد و همچنان پرونده در جریان است.

محسنی اژه ای درمورد اقدامات شهرداری در سد معبر و استفاده از پنجه بوکس و به قتل رسیدن یک کارگر ابراز بی اطلاعی کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر تغییر و تحول مسوولان قضایی گفت: در دوره جدید با توجه به اینکه رییس قوه قضاییه بر آن است تا اقدامات شتاب بیشتری داشته باشد، بطور طبیعی تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: جابجایی برخی مدیران که با نظر ریاست قوه قضاییه صورت می گیرد، به زودی اعلام می شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: شایعاتی البته وجود دارد که در بسیاری از آنها، تصمیم جدی گرفته نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه درمورد اظهارات وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت نسبت به رای دادگاه پرونده کرسنت حق واخواهی دارد، گفت: طبیعی است که دولت در مقام اعتراض به این حکم است.

محسنی اژه ای ادامه داد: همانطور که پورمحمدی گفته، این اعتراض اجرا خواهد شد.

وی درمورد این پرونده گفت: اقداماتی درباره پرونده کرسنت انجام شده و در دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

سخنگوی دستگاه قضا از درخواست اعمال ماده 18 برای این پرونده خبر داد و افزود: دیوان عالی کشور در حال رسیدگی برای اعمال ماده 18 است.

دادستان کل کشور در مورد تخلف برخی شرکت های لبنی در استفاده از روغن پالم گفت: موضوع سلامت بحث بسیار مهمی است و وزارت ذیربط نیز به این موضوع وارد شده است.

به گفته محسنی اژه ای، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از لحاظ کارشناسی باید نظر بدهد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که از مراجع رسمی یا مراجع دیگر به دادستان تهران برسد، دادستان تهران به عنوان مدعی العموم وارد می شود.

محسنی اژه ای تاکید کرد اگر لازم باشد دستگاه قضا نیز وارد می شود و مطمئن باشید قوه قضاییه در این زمینه جدی خواهد بود..


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *