بهارستانی‌ها امروز، اجرا نشدن طرح پزشک خانواده را بررسی می‌کنند

16:46 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چگونگی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده امروز در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چگونگی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده  امروز در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره اجرا نشدن طرح پزشک خانواده اظهار کرد: اجرا نشدن طرح پزشک خانواده امروز، سه شنبه با حضور وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود.

به گفته وی، طرح پزشک خانواده تا پایان برنامه پنجم توسعه باید در سراسر کشور اجرا می‌شد، اما به رغم نزدیک شدن به سال پایانی، اجرای این برنامه هنوز طرح پزشک خانواده مسکوت مانده و اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که طرح پزشک خانواده تنها در 2 استان فارس و مازندران به صورت پایلوت در حال اجراست، گفت: در حقیقت در بودجه 93 نیز  تنها برای این 2 استان طرح پزشک خانواده لحاظ شده است که ما باید تلاش شود در بودجه سال 94 منابع کافی برای اجرای کامل این طرح تامین شود.

آریایی‌نژاد به بحث پیشگیری بر درمان در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: بسیاری از بیماری‌ها به سادگی قابل پیشگیری است و با آموزش مناسب بسیاری از هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد که در این زمینه، طرح پزشک خانواده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه تصریح کرد: اجرای کامل طرح پزشک خانواده سبب می‌شود تا پدیده شوم زیر میزی در کشور ریشه کن شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *