آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس توسط مددکاران نیروی انتظامی

12:55 - 28 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۹۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس مشاوره معاونت اجتماعی فاتب از آموزش مهارت زندگی در مدارس خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده از مهرماه این آموزش ها توسط مددکاران و مشاوران فاتب به دانش آموزان و خانواده های آنها داده می شود.

: کارشناس مشاوره معاونت اجتماعی فاتب از آموزش مهارت زندگی در مدارس خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده از مهرماه این آموزش ها توسط مددکاران و مشاوران فاتب به دانش آموزان و خانواده های آنها داده می شود.

زینب قانع در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی درباره بررسی ضعف مهارت های زندگی در افراد اذعان کرد: افراد باید این مهارت ها را از دوره کودکی و نوجوانی فراگیرند، براین اساس تصمیم گرفتیم تا ابتدا مشکلاتی که در این زمینه موجود است و از سوی خانواده ها به مشاوران و مددجویان نیروی اعلام می شود بررسی کنیم. این رویکرد موجب شد تا برای رفع معضلات موجود در این زمینه  مواردی مانند مهارت زندگی، ارتباطی و حل مسئله را در مدارس به خانواده‌ها و دانش‌آموزان آموزش دهیم. این امر می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش های مهارت زندگی و روبه رو شدن با مشکلات را از مقطع پیش دبستانی بنا بر نیاز خانوداه‌ها و دانش‌آموزان، آموزش خواهیم داد. اشاره به این نکته ضرورت دارد که مسائل تربیتی دانش‌آموزان در اولویت مشاوران معاونت اجتماعی فاتب است.

کارشناس مشاوره معاونت اجتماعی فاتب با اشاره بعه اینکه امسال بر حسب قرارداد بین معاونت مرکزی نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تعامل بیشتری خواهد بود، تصریح کرد: از مهرماه تعامل بین آموزش و پرورش و معاونت مرکزی دقیق‌تر و بیشتر می‌شود تا جایی که سعی داریم در هفته 2بار آموزش‌های لازم را در مدارس به خانوداده‌ها و دانش‌آموزان ارائه می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *