دولت به‌دنبال تعامل حداکثری با مجلس/ استیضاح آخرین گزینه مجلس باشد

14:36 - 28 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۱۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی با بیان اینکه دولت بر اساس تاکیدات رئیس‌جمهور به دنبال تعامل حداکثری با مجلس بوده و هست، گفت: درخواستم از مجلسی ها این است که درباره وزیران استیضاح را به عنوان آخرین گزینه خود اعمال کنند.

: معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی با بیان اینکه دولت بر اساس تاکیدات رئیس‌جمهور به دنبال تعامل حداکثری با مجلس بوده و هست، گفت: درخواستم از مجلسی ها این است که درباره وزیران استیضاح را به عنوان آخرین گزینه خود اعمال کنند.

حجت الاسلام مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان که در یک مراسم ختم و پیش از قطعی شدن استیضاح وزیر علوم انجام شده است، در رابطه با استیضاح فرجی دانا، اظهارکرد: تلاش دولت بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهوری تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی بوده و هست.

وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نهایت تلاش برای احقاق و تحکیم رابطه دولت و مجلس صورت پذیرفته است که البته می‌شود به فهرستی از این تعاملات اشاره کرد.

 معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی با مطرح کردن درخواست خود از نمایندگان مجلس، خاطر نشان کرد: بنده تنها در خواستی که از مجلسی‌ها دارم این است که می‌شود بعضی از استیضاح‌ها فقط با طرح سوال در مجلس حل و فصل شود.

انصاری تاکید کرد که در صورت در پیش گرفتن چنین رویه ای از سوی مجلس، نمایندگان می توانند استیضاح را به عنوان آخرین گزینه خود در رابطه با کابینه اعمال کنند.

به گزارش میزان، طرح استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از کش و قوس چند ماهه، 10 روز پیش در مجلس اعلام وصول شد. در جلسه فردا چهارشنبه مجلس طرح استیضاح فرجی دانا از سوی مجلسی ها بررسی خواهد شد و نمایندگان درباره صلاحیت وزیر علوم برای ادامه مسئولیت او تصمیم گیری خواهند کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *