استیضاح فرجی‌دانا افراطیون خارج از کشور را خوشحال می‌کند

11:17 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مردم رشت در مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر علوم گفت: مجلس راه های مختلفی برای حل مشکلات وزارت علوم داشت که متاسفانه بدترین آن را انتخاب کرد با این استیضاح بیش از هر کسی افراطیون خارج از کشور آن را بوق و کرنا انداخته اند خوشحال می شوند.

: نماینده مردم رشت در مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر علوم گفت: مجلس راه های مختلفی برای حل مشکلات وزارت علوم داشت که متاسفانه بدترین آن را انتخاب کرد با این استیضاح بیش از هر کسی افراطیون خارج از کشور آن را بوق و کرنا انداخته اند خوشحال می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، غلامعلی جعفر زاده در جلسه علنی امروز چهارشنبه 30 مرداد در مخالفت با استیضاح وزیر علوم خطاب به سایر نمایندگان مجلس اظهار کرد: وقتی با آقای فرجی دانا رای اعتماد می دادیم شما ایشان را فردی ولایت مدار و نماز شب خوان معرفی کردید و ما به استناد حرف شما به ایشان رای دادیم. پس چرا امروز استیضاحش می کنید؟

وی ادامه داد: دوستان فیلمی را در صحن علنی پخش می کنند و با احساسات نمایندگان بازی می کنند اما نمی گویند این فیلم مربوط به چه زمانی است. این فیلم مربوط به زمان به جریان دانشگاه است که آقای توفیقی به دستور مسئولان به آنجا رفته تا قائله را بخواباند. حال شاید در جریان صحبت هایشان خطایی هم داشته باشد.

جعفرزاده سپس در تذکری به فرجی دانا گفت: بدانید اگر امروز رای اعتماد گرفتید این رای را مجلس اصولگرا به شما داده است و دیگران نباید آن را مطالبه به مطلوب کنند.

وی ادامه داد: همچنین می خواهم از شما قول بگیرم که پس از رای اعتماد دوباره نسبت به برطرف کردن دغدغه نمایندگان مجلس اقدام کنید.

جعفر زاده با اشاره به سه هزار بورسیه غیر قانونی بیان کرد: آقای فرجی دانا در کنترل بورسیه ها صرفاً به قانون عمل کرده یعنی همان چیزی که ما اینجا در مجلس ساعت ها وقت می گذاریم تا تصویبش کنیم.

وی ادامه داد: چطور می شود 700 نفر بدون هیچ ضابطه ای پا به مقطع بالاتر گذاشته باشند و در مورد 270 نفر حتی یک برگه کاغذ در پرونده هایشان در رابطه با بورسیه وجود نداشته باشد ما باید به موکلمان جواب بدهیم که چرا این تخلفات را پیگیری نکرده ایم.

وی با اشاره به از انتقاداتی که استیضاح کنندگان وزیر علوم دارند، خاطر نشان کرد: جرم آقای فرجی دانا این است که از جامعه ای که می خواهد برایش مدیر منصوب کند مشورت گرفته است. شما خودتان بگویید چنین وزیر را باید تشویق کنیم یا تنبیه؟ این سوالی است که افکار عمومی از ما خواهد پرسید.

نماینده مردم رشت درباره انتصابات در وزارت علوم و دانشگاه ها ادامه داد: 64 درصد کسانیکه از گردانه خارج شده اند در پایان دوره خود قرار داشتند 8 درصد از آنها استعفا داده اند و دولت تنها 28 درصد آنها را تغییر داده که حق هر دولتی است.

وی تاکیدکرد: مدیران جابه جا شده هر کدام به طور متوسط 67 ماه فعالیت کرده بودند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تنها کسی که در انتصابات تصمیم گیرنده است وزیر نیست این سوال را مطرح کرد: پس چرا در این رابطه فقط باید وزیر جوابگو باشد؟

وی ادامه داد: پس از رای اعتماد مجدد به وزیر علوم روند انتصابات را به ایشان تنفیذ کنید مطمئن باشید که انتقادات شما اعمال خواهد شد.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: پس از پایان جلسه استیضاح بهتر است به دغدغه های اصلی مردم همچون اشتغال، رکود، تورم و ... بپردازیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فرجی دانا ابقا شود و گفت: مجلس نشان دهد از وزیری که دلسوز مردم، نظام و ولایت بوده و هست دفاع می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *