دولت گرانفروشی می‌کند/ کاهش قیمت‌ خودرو موقتی و سیاسی است

12:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان با گلایه از عملکرد دولت، اعلام کرد: دولت در صنعت خودرو، گرانفروشی می‌کند و کاهش 3درصدی قیمت‌ها موقتی و سیاسی بوده و کارشناسی شده نیست.

: عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان با گلایه از عملکرد دولت، اعلام کرد: دولت در صنعت خودرو، گرانفروشی می‌کند و کاهش 3درصدی قیمت‌ها موقتی و سیاسی بوده و کارشناسی شده نیست.

بهرام شهریاری، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص عقب نشینی شورای رقابت از موضع خود مبنی بر کاهش قیمت خودرو، افزود: این کاهش قیمت مبتنی بر عدد و رقم مشخص نبوده و فقط برای آرام نگه داشتن افکار عمومی است.

به گفته شهریاری، دولت در صنعت خودرو، گرانفروشی می‌کند و کاهش 3درصدی قیمت‌ها موقتی و سیاسی بوده و کارشناسی شده نیست.

وی ادامه داد: کاهش قیمت‌ها باید مبتنی بر قیمت تمام شده کالا باشد و اگر بر حسب قیمت تمام شده انجام نشود چه بسا که این کاهش قیمتی باعث افزایش قیمت‌ها نیز شود.

به گفته شهریاری باید عواملی که سبب افزایش قیمت‌ها شده‌اند را بررسی و آنالیز کرد و بر مبنای آن تصمیم گرفت.

وی به برخی ازعواملی که باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند اشاره کرد و گفت: مواد اولیه، مهمترین عامل افزایش قیمت‌هاست که متاسفانه دولت با افزایش قیمت مواد اولیه باعث افزایش چند برابری هزینه تولید خودرو شده است.

شهریاری، دومین عامل را مالیات‌های غیر قانونی و بعضا قانونی دانست که هزینه خودروسازان را افزایش داده است. 

او با در ادامه با تاکید بر اینکه بهره‌های بانکی عامل دیگری است که هر روز سرسام آورتر می‌شود، عوان کرد: قطعات وارداتی خودرو نیز یکی دیگر از عوامل گرانی خودروها بوده و خودروسازان به جای خرید قطعات داخلی از قطعات وارداتی استفاده کرده که این اتفاق باعث افزایش هزینه‌هایشان می‌شود. چرا که دولت عامل اصلی افزایش هزینه‌های خودروسازان است و با اتخاذ تصمیم‌های غیر منطقی موجب وضعیت بغرنج برای صنعت خودرو شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *