«قصه ۸۵» مجید قیصری در آستانه چاپ جدید

12:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۸۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: «قصه ۸۵» به کوشش مجید قیصری شامل هشت داستان کوتاه از هشت نویسنده نام‌آشنای این حوزه از سوی انتشارات سوره مهر در آستانه چاپ دوم قرار گرفت.

: «قصه ۸۵» به کوشش مجید قیصری شامل هشت داستان کوتاه از هشت نویسنده نام‌آشنای این حوزه از سوی انتشارات سوره مهر در آستانه چاپ دوم قرار گرفت.
به گزارش ، مجموعه داستان «قصه ۸۵» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که در آن هشت داستان کوتاه از هشت نویسنده به انتخاب مجید قیصری گردآوری شده وانتشارات سوره مهر آن را برای اولین‌بار در سال ۸۵ منتشر کرده است. در این کتاب آثاری از سمیرا آرامی، حبیب احمدزاده، مرجان بصیری، فرهاد حسن‌زاده، جمشید خانیان، علی خدایی، مرتضی کربلایی‌لو و حمیدرضا شاه‌آبادی گردآوری شده است.
قیصری در مقدمه این کتاب از کشف تازه‌ای سخن می‌گوید؛ کشفی که در جست‌وجو برای یافتن یک قصه از یک نویسنده، از نحوه برخورد نویسندگان، اخلاق حرفه‌ای، مرزبندی‌ها و خط‌کشی‌های نامرئی و حتی زودرنجی‌ها و کم‌صبری‌های خودش هنگام گردآوری مجموعه و از اینکه چه خون دل خورن‌هایی لازم است تا یک جست‌وجو به بار بنشیند، به وجود می‌آید.
وی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به کتاب حاضر گفته بود: کشف بزرگ برای من این بود که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم بتوانم از دوستانی که داستان می‌نویسند، طلب داستان کنم؛ چراکه من تاکنون چنین کاری نکرده بودم. از این جهت برایم جالب بود. حین جمع‌آوری و گفت‌وگو با نویسنده‌ها، خیلی‌ها قول دادند که داستانشان را به من بدهند، اما ندادند. این کار برای من به نوعی مثل ساختن یک فیلم بود. ابتدا اصلاً فکر نمی‌کردم با چنین جریانی روبرو شوم؛ آدم‌های مختلف، داستان‌های گوناگون که خط و ربطشان گاه مسیر جست‌وجو را عوض می‌کند و این برایم تازگی داشت.
قیصری ادامه داده بود: بین نویسندگان یک نوع خط‌کشی‌هایی وجود دارد که من نمی‌خواستم در گردآوری مجموعه «قصه ٨٥» به آن پایبند باشم. می‌دیدم این افراد عاشق داستان کوتاه هستند. وقتی کارشان را با نویسنده‌هایی که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده بودند، مقایسه می‌کردم، آثارشان را خیلی قویتر می‌دیدم.
«داستان انتقام» از حبیب احمدزاده، «تالاب» از مرتضی کربلایی‌لو، «نور کافی» از مجید قیصری، «دو رفیق» از حمیدرضا شاه‌آبادی، «من بازی نیستم» نوشته سمیرا آرامی، «روز آبی» به قلم مرجان بصیری، «مثل آدمی که بخواهد نخندد» از فرهاد حسن‌زاده، «روی خط ابریشمی» از جمشید خانیان و «فرهاد» نوشته علی خدایی از جمله آثاری است که در این مجموعه درج شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *