رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فتنه‌گران دولت درسایه تشکیل داده‌اند/ مسائل وزارت علوم با رفتن 2 نفر حل نمی‌شود

13:24 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۹۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: یک نماینده موافق استیضاح وزیر علوم با ابراز تاسف از اینکه فتنه گران و کسانیکه از دانشگاه اخراج شده اند دولت در سایه تشکیل داده اند، گفت: آقای فرجی دانا! شما مدیریت نمی کنید بلکه مدیریت می شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، الیاس نادران نماینده مردم تهران صبح امروز (چهارشنبه) در موافقت با استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس اظهار کرد: وزیر پاسخی به هیچ یک از موارد مطرح شده در استیضاح نداد به همین دلیل بوده که امضاها طی 10 روز گذشته از 50 به 60 افزایش داشته است.

وی افزود: دغدغه های ما این است که در محیط دانشگاهی مسائل علمی تحت شعاع گرایشات سیاسی انحرافی قرار گرفته است. به ما می گویند چرا در هفته دولت استیضاح می کنید ما استیضاح ماه اسفند در دستور کار قرار دادیم. همه تلاش ما این بود که این عرصه در مسیر درست باشد که پاسخ مثبتی نگرفتیم و یکدندگی و لجباری مانع این امر شد.

نادران تصریح کرد: یک ماه پیش آقای صادق مشاور آقای روحانی گفت که به آن 2 نفر گفتم که خودتان استعفا دهید که دهان کجی به مجلس نشد خب به کجا رسید؟ از دیشب به ما فشار آوردند که اگر این 2 نفر بروند مساله حل است چه چیزی حل می شود مگر ما دنبال سیاسی کاری هستیم؟

نماینده مردم تهران در خانه ملت تاکید کرد: اگر این 2 نفر حق هستند باید بمانند و اگر حق نیستند، چرا وارد وزارت علوم شدند. حل مسائل وزارت علوم با رفتن و نرفتن این 2 نفر حل نمی شود، بلکه مسائل ما همین مواردی است که در موضوع استیضاح نوشته ایم.

وی خطاب به وزیر علوم گفت: آقای فرجی دانا! شما مدیریت نمی کنید بلکه مدیریت می شوید. مساله ما این است که امروز فتنه گران و کسانیکه از دانشگاه اخراج شده اند. دیگران با شما دولت در سایه تشکیل داده اند هیئت تشکیل داده و رئیس دانشگاه انتخاب می کنند.

نادران خطاب به وزیر علوم تاکید کرد: شما سرپرستی را ابقا کردید که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن رای نداده بود و بنده نیز هنوز خبر تعویضش را نشنیدم. داشنگاه مادر ما هنوز با سرپرست اداره می شود یعنی در بین این همه مدیر یک مدیر لایق نبود، حتماً باید با لجبازی کری پیش برود؟

وی با بیان اینکه آقای وزیر علوم می فرمایند سیاه نمایی می کنید، گفت: ما سیاه نمایی می کنیم؟ بروید رسانه های بیگانه را ببینید که از ما دفاع می کنند یا مار ا متهم. ما آب به آسیاب دشمن می ریزیم یا ستاد جنگی که در وزارت علوم به راه افتاده است؟

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: استیدی که دانشجویان کشور از دستشان در امان نبودند را برگرداندید، دخترانی که به خاطر آنان خودکشی کرده بودند، آن یک مورد همفرمودید همین هفته اخیر با فشار نمایندگان، اخراج شد.
نادران با بیان اینکه چرا نامه وزرات اطلاعات در مورد ورودی های سال 92 را نشان نمی دهید، اظهار کرد: وزارت اطلاعات که به شما نامه صریح داده بود. استعلام های منفی را هی تکرار می کنید تا مثبت شوند؟

نادران خظاب به فرجی دانا تاکید کرد: شما محیط دانشگاه ها را به محیط سیاسی تبدیل کردید شبکه پنهان شما برای دهن کجی افرادی را سر کار گماشتند.

وی ادامه داد: جوسازی می کنند که وزیر کمتر از 9 ماه است که بر سر کار است ما در همین مجلس وزیری که همسو با خودمان بود را بعد از 2 ماه استیضاح کردیم و به وی رای عدم اعتماد دادیم. ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آقای وزیر نمایندگان را به امتیاز و رانت خواهی متهم کرده اند، گفت: من امروز نه برای خوش آمد حسن و نه حسین حرف نمی زنم بلکه دلم به درد می اید .

نادران تاکید کرد: فعالیت شما سال88 دیگری در دانشگاه ها میسازد، آیا حق نداریم نگران باشیم وقایع سال 8 را چه کسانی راه انداختند، کار بسیج بود؟ جریانات سیاسی و شکست خورده 88 فرصت تعیین تکلیفدر دانشگاه ها پیدا کرداه اند، ما نگرانیم.

وی در پایان به مصاحبه معاون پارلمانی رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: آقای انصاریگفته بودند اگر وزیر برود همان سیاست های ادامه پیدا می کند خوشحال شدیم آقای انصاری این را تکذیب کردند پس ما به استیضاح رای موافق می دهیم تا سیست های فعلی تغییر کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *