مدیران مدارس آموزش می‌بینند/ افزایش نیروی انسانی برابر با کاهش حقوق معلمان است

12:41 - 30 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده گفت: افزایش آمار نیروی انسانی برابر با فقیر کردن معلمان است، زیرا با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده گفت: افزایش آمار نیروی انسانی معادل فقیر کردن معلمان است زیرا با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش ، علی اصغر فانی در جریان سفر به منطقه «گرمی» در ایتان با اشاره به سه اولویت کاری دولت در بحث اصلاح اقتصاد، و احیای اخلاق و تعامل منطقی و سازنده با مردم جهان از طریق سیاست خارجی پرداخت و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد وضعیت اقتصادی و در رأس آن اشتغال را در کشور سرو سامان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش به مطالبه امام جمعه، نماینده، فرماندار و مردم منطقه گرمی در خصوص الحاق شهرستان گرمی به منطقه آزاد تجاری صنعتی(ارس) اشاره کرد و افزود: این مطالبه مسئولان و مردم منطقه گرمی را در جلسه شورای اداری استان به دولت نتقل خواهم کرد.

وی درباره حقق سند تحول بنیادین در نظام آموزشی در سال 94-93 نیز گفت: تلاش خواهیم کرد که با قوت و کیفیت بالا سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به مطالبه به حق فرهنگیان منطقه که توسط فرماندار در خصوص برخورداری فرهنگیان از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این مطالبه و خواسته فرهنگیان و زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت را که در صف مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند به جد در وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: مجموعه آموزش و پرورش با جدیت، انگیزه، هدفمند و امید کار می‌کنند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش می‌برند که این مقوله بزرگترین سرمایه اجتماعی آموزش پرورش است.

فانی همچنین در نشست صمیمی با شورای معاونان آموزش و پرورش که در مرکز آموزشی و رفاهی استان برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش اظهارکرد: با وجود محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش همه همکاران با اعتقاد، همدلی، هم فکری، انگیزه، علاقه، امید به آینده و اهتمام جدی امور آموزشی و پرورشی را پیش می‌برند و این در خور ستایش است.

وی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش به هیچ وجه شتاب زده عمل نمی‌کنیم و فقط با فکر و اعتقاد سرمایه عظیم اجتماعی خود که فرهنگیان و کارشناسان در ادارات و مدارس هستند با جان و دل، علایق خاص، عزم و اراده قوی بهتر کار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که با تقریب در نگرش و بینش، تفویض اختیار و تمرکززدایی انجام می شود، تصریح کرد: شورای معاونان، مدیران و روسا در آموزش و پرورش و مدارس باید به یک ادبیات مشترک برسند و نگرش‌ها و بینش‌های خود را به هم نزدیک سازند تا با هم‌افزایی و خیال راحت تفویض اختیار برای انجام امور به استان‌ها، نواحی و مناطق و مدارس انجام گیرد و روزی بشود که از ستاد وزارت، استان و نواحی و مناطق با احساس مسئولیت یک هدف را دنبال کنند.

فانی افزایش آمار نیروی انسانی را معادل فقیر کردن معلمان خواند و اظهار کرد: با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد، امروز در کشور ما نسبت معلم به دانش آموز یک به 11.5 است و ما باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش 10درصد نیرو، مجموعه آموزش و پرورش را سبک بال کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.

وی از طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده خبر داد و افزود: مطالعات لازم برای زیر ساخت این طرح، موضوعات آموزشی، اساتید و مراکز آموزشی متناسب با طرح انجام گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن در دست اقدام است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *